Programul de masterat LIFELONG WELL-BEING AND HEALTHY AGEING a fost încadrat de către Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Superior (ARACIS) în domeniul de master acreditat „Asistență socială” conform hotărârii din 29.04.2021.
Planul de învăţământ al programul de masterat este structurat pe 4 semestre. Disciplinele au număr variabil de credite, astfel încât studenţii să poată acumula în fiecare semestru 30 de credite. Planul de învăţământ conţine discipline de aprofundare şi discipline de sinteză în acord cu misiunea asumată. Programul de masterat se desfășoară în limba engleză.
Programul de masterat LIFELONG WELL-BEING AND HEALTHY AGEING este circumscris domeniului fundamental „Științe sociale”, ramura de știință „Sociologie”, domeniul de masterat „Asistență socială” și corespunde domeniului educațional conform ISCED 2013 F „Programe și calificări interdisciplinare în care studentul alocă sănătății și asistenței sociale majoritatea timpului său de studiu” (0988).
Misiunea programului de master
Programul de master profesional LIFELONG WELL-BEING AND HEALTHY AGEING își propune formarea cunoștințelor, aptitudinilor, responsabilităţii şi autonomiei, a competențelor profesionale necesare specialiștilor în domeniul asistenţei sociale şi al abordărilor interdisciplinare privind stare de bine pe parcursul întregii vieti şi al îmbătrânirii sănătoase, în așa fel încât aceștia să poată cunoaşte, furniza şi decide cu privire la servicii sociale şi comunitare specializate, integrate - aplicând analizele critice, holistice în relaţie cu starea de bine pe parcursul întregii vieţi şi cu îmbătrânirea sănătoasă, promovând şi oferind sprijin pentru susţinerea stării de bine sociale, emoţionale, fizice, psihice şi de mediu a beneficiarilor, gestionând problemele etice în cadrul serviciilor sociale, respectând măsurile de precauție privind sănătatea și siguranța în practicile de asistență socială, implicând utilizatorii serviciilor și pe ceilalţi profesionişti în planificarea îngrijirii, a prezervării stării de bine de-a lungul vieţii şi îmbătrânirii - atât în cadrul instituțiilor publice, cât în cadrul companiilor private, naționale și europene.
Programul de master este dezvoltat de Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iaşi în cadrul proiectului Alianțe Universitare EC2U - European Campus of City-Universities, în parteneriat cu șase universități membre ale Grupului Coimbra: Universitățile din Jena (Germania), Pavia (Italia), Poitiers (Franța), Salamanca (Spania), Turku (Finlanda) și Coimbra (Portugalia) și este gestionat în conformitate cu:
Inserția pe piața muncii
Programul de masterat este orientat preponderent spre formarea competenţelor profesionale care rezultă din ansamblul unitar şi dinamic al cunoştinţelor şi abilităţilor specifice acumulate în cadrul disciplinelor studiate.
Programul de master profesional LIFELONG WELL-BEING AND HEALTHY AGEING este ancorat într-un mediu de învățare interdisciplinar și răspunde unor cerinţe şi necesitati punctuale ale pieței muncii privind domeniul asistenţei sociale şi al abordărilor interdisciplinare ale asistenţei sociale, sănătăţii, bunăstării, stării de bine pe parcursul vieţii şi al îmbătrânirii sănătoase.
Disciplinele din planul de învățământ sunt corelate cu ocupații relevante pentru domeniul asisitenței sociale. Ocupațiile relevante pentru calificările aferente programului de master LIFELONG WELL-BEING AND HEALTHY AGEING înregistrate în Registrul Național al Calificărilor din Învățământul Superior (RNCIS), conform European Skills, Competences, Qualifications and Occupations (ESCO) și Clasificării Ocupațiilor din România (COR), vizează grupa majoră 2 (Specialiști în diverse domenii de activitate), nivelul de instruire: studii superioare; Subgrupa majoră 26 (Specialiști în domeniul juridic, social şi cultural); grupa minoră 263 (Specialiști în domeniul social şi religios); Grupa de bază 2635 (Specialiști în domeniul asistenţă socială şi consiliere).
Grupa majoră |
2 (ESCO) |
Professionals |
2 (COR) |
Specialiști în diverse domenii de activitate |
|
Subgrupa majoră |
26 (ESCO) |
Legal, social and cultural professionals |
26 (COR) |
Specialisti in domeniul juridic, social si cultural |
|
Grupa minoră |
263(ESCO) |
Social and religious professionals |
263 (COR) |
Specialisti in domeniul social si religios |
|
Grupa de bază |
2635 (ESCO) |
Social work and counselling professionals |
2635 (COR) |
Specialisti in asistenta sociala si consiliere |
|
Ocupații |
2635.3.1 (ESCO) |
Welfare rights worker |
2635.3.4 (ESCO) |
Community care case worker |
|
2635.3.7 (ESCO) |
Consultant social worker |
|
263509 (COR) |
Asistent pentru îngrijirea persoanelor vârstnice |
Obiectivele generale și specifice ale programului de master
Obiective generale:
Obiective specifice:
Plan de învățământ valabil în anul universitar 2021-2022
Nr. crt. |
Anul I, semestrul 1 | Codul disciplinei |
Ore curs | Ore seminar | Ore laborator | Forma de verificare | ECTS |
Discipline obligatorii (Compulsory cources) | |||||||
1 | Life-course approach and lifelong well-being | M:LIFELINE01 | 2 | 1 | E | 7 | |
2 | Demography and public health | M:LIFELINE02 | 2 | 1 | E | 6 | |
3 | Ethics and academic integrity | M:LIFELINE03 | 1 | 1 | E | 5 | |
Discipline opționale: 2 din 4 (Optional cources: 2 out of 4) | |||||||
4 | International law for sustainable development. Health and well-being | M:LIFELINE04 | 2 | 1 | E | 6 | |
5 | Self-management in non-comunicable disseases | M:LIFELINE05 | 2 | 1 | E | 6 | |
6 | Stress management | M:LIFELINE06 | 2 | 1 | E | 6 | |
7 | Applied skills for healthy ageing in place | M:LIFELINE07 | 2 | 1 | E | 6 | |
Nr. crt. |
Anul I, semestrul 2 | Codul disciplinei |
Ore curs | Ore seminar | Ore laborator | Forma de verificare | ECTS |
Discipline obligatorii (Compulsory cources) | |||||||
8 | Qualitative research on well-being | M:LIFELINE08 | 2 | 2 | E | 7 | |
9 | Mental health and well-being | M:LIFELINE09 | 2 | 1 | E | 6 | |
10 | Quantitative research on well-being | M:LIFELINE10 | 2 | 1 | E | 6 | |
11 | Behaviours and health risks | M:LIFELINE11 | 1 | 1 | E | 6 | |
12 | Wellness and smart ageing | M:LIFELINE12 | 1 | 1 | E | 5 | |
Nr. crt. |
Anul II, semestrul 3 | Codul disciplinei |
Ore curs | Ore seminar | Ore laborator | Forma de verificare | ECTS |
Discipline obligatorii (Compulsory cources) | |||||||
13 | Healthy Urban Planning | M:LIFELINE13 | 2 | 2 | E | 8 | |
14 | Global Health | M:LIFELINE14 | 2 | 1 | E | 8 | |
15 | Population, Migration and Development | M:LIFELINE15 | 2 | 1 | E | 8 | |
16 | Professional practice I | M:LIFELINE16 | 3 | C | 6 | ||
Nr. crt. |
Anul II, semestrul 4 | Codul disciplinei |
Ore curs | Ore seminar | Ore laborator | Forma de verificare | ECTS |
Discipline obligatorii (Compulsory cources) | |||||||
17 | Economics of health and well-being | M:LIFELINE17 | 2 | 1 | E | 6 | |
18 | Positive psychology | M:LIFELINE18 | 2 | 1 | E | 5 | |
19 | Appreciative methods for social intervention | M:LIFELINE19 | 2 | 1 | E | 5 | |
20 | Preventive strategies in road traffic | M:LIFELINE20 | 1 | 1 | E | 5 | |
21 | Professional practice II | M:LIFELINE21 | 3 | C | 4 | ||
22 | Practice for the preparation of the dissertation's thesis | M:LIFELINE22 | 3 | C | 5 |