MOBILITĂŢI ERASMUS+ DE STUDIU
ANUL ACADEMIC 2016 - 2017

DURATA unei mobilităţi de studiu corespunde cu durata semestrului (inclusiv prima sesiune de examene) de la Universitatea gazdă.

CUANTUMUL pentru mobilităţile Erasmus+ de studiu este de:

  •  500 de Euro/lună pentru Austria, Danemarca, Finlanda, Franţa, Irlanda, Italia, Liechtenstein, Norvegia, Suedia, Marea Britanie, Belgia, Croaţia, Republica Cehă, Cipru, Germania, Grecia, Islanda, Luxemburg, Olanda, Portugalia, Slovenia, Spania, Turcia;
  • 450 de Euro/lună pentru Bulgaria, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta, Polonia, Slovacia, Macedonia.

IMPORTANT!!! Studenţii care îndeplinesc condiţiile necesare pentru a primi bursă socială (indiferent dacă primesc sau nu efectiv bursă socială) vor primi un grant suplimentar de 200 de Euro/lună.

 

POT PARTICIPA LA SELECŢIE:

  • studenţii înmatriculaţi la zi la Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", cetăţeni români, cetăţeni ai altor state participante la Programul Erasmus+ sau cetăţeni ai altor state decât cele participante la Programul Erasmus+;
  • studenţii din anul I licenţă – numai la selecţii pentru mobilităţi de studiu care se vor desfăşura în anul academic următor celui în care are loc selecţia;
  • studenţii şi doctoranzii în ani terminali – numai la selecţii pentru mobilităţi de studiu care se desfăşoară în acelaşi an academic în care are loc selecţia;
  • studenţii din anul II licenţă şi anul I master – indiferent de momentul selecţiei;
  • doctoranzii cu frecvenţă care sunt la zi cu îndeplinirea obligaţiilor de doctorand, în cadrul duratei oficiale de studii doctorale de 3 ani;
  • foşti beneficiari ai unui stagiu de studiu în generaţiile anterioare de programe Socrates şi LLP-Erasmus, numai dacă îndeplinesc criteriile sus-menţionate şi cu condiţia ca durata totală a stagiilor (Socrates/LLP-Erasmus şi Erasmus+) să nu depăşească 12 luni/ciclu de studii.

Un student poate beneficia de stagii de studiu şi de practică la fiecare nivel de studiu (licenţă, master, doctorat), însumând  maxim 12 luni de stagiu (studiu + practică) per nivel.

NU POT PARTICIPA LA SELECŢIE:

  • studenţii din anul I licenţă, dacă selecţia are loc în acelaşi an academic  în care urmează să se desfăşoare şi  mobilitatea Erasmus pentru care candidează;
  • studenţii şi doctoranzii în ani terminali, dacă selecţia are loc în anul academic precedent celui în care urmează să se desfăşoare mobilitatea Erasmus pentru care candidează;
  • doctoranzii beneficiari ai unei burse POSDRU;
  • beneficiarii unor alte programe cu finanţare europeană (pentru evitarea dublei finanţări pentru aceeaşi deplasare);
  • studenţii înmatriculaţi la alte instituţii de învăţământ superior (fie ele de stat sau private) sau de cercetare şi neînmatriculaţi la zi la Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", chiar dacă îşi desfăşoară activitatea didactică sau de cercetare sub îndrumarea cadrelor didactice de la Universitatea "Alexandru Ioan Cuza".

PENTRU A FI ELIGIBIL PENTRU O MOBILITATE ERASMUS DE STUDIU, STUDENTUL TREBUIE:

  • să nu aibă restanţe până în ultima sesiune inclusiv (să fie integralişti la momentul selecţiei);
  • să aibă media de studii la momentul selecţiei minim 7.5;
  • în cazul foştilor beneficiari Erasmus, să fi beneficiat de maximum 8 luni de stagiu Erasmus (studiu şi/sau practică) pe parcursul aceluiaşi ciclu de studii;
  • să ateste cunoaşterea limbii de studiu din universitatea pentru care candidează, fie printr-un certificat, fie prin foaia matricolă din liceu, astfel:
  • nota/ punctajul minim acceptat (pentru nivel minim B1) trebuie să fie egal cu 80% din nota sau punctajul maxim (ex: min. nota 8/10, 16/20 sau bine, în cazul calificativelor) - excepţie fac certificatele recunoscute internaţional (tip DELF, DALF, Cambridge, TOEFL, IELTS, DELE, Goethe), obţinute pentru un nivel minim B1, pentru care se acceptă orice punctaj;
  • excepţie fac studenţii care au limba de studiu de la universitatea partener ca specializare în cadrul studiilor universitare, caz în care cunoştinţele de limbă vor fi atestate prin extrasul de foaie matricolă;
  • să obţină minim nota 7 la interviul susţinut în cadrul selecţiei desfăşurate la facultate.

DOCUMENTE NECESARE LA DOSARUL DE CANDIDATURĂ:
Pentru evaluarea îndeplinirii condiţiilor de mai sus, dosarul de candidatură va cuprinde:

  • Documente obligatorii:
  • Curriculum Vitae (va rămâne la dosarul de selecţie al studentului);
  • Scrisoare de motivaţie (1 pagină), în care să se precizeze opţiunile de mobilitate ale candidatului (va rămâne la dosarul de selecţie al studentului);
  • atestatul de limbă / foaia matricolă din liceu (va rămâne în copie la dosarul de selecţie al studentului);
  • declaraţie-tip care atestă faptul că nu a mai beneficiat de o mobilitate Erasmus de studiu (va rămâne la dosarul de selecţie al studentului);
  • studenţii la nivel master sau doctorat vor include şi situaţia şcolară de la nivelul/nivelele de studiu deja promovat/e (foaia matricolă şi diploma obţinută la nivel licenţă şi master, după caz) - (documentele vor rămâne în copie la dosarul de selecţie al studentului);
  • în cazul studenţilor beneficiari de bursă socială, un document eliberat de facultate care să ateste acest lucru;
  • Extrasul din foaia matricolă pentru nivelul de studiu la care este înmatriculat candidatul la momentul selecţiei nu va fi solicitat de către candidaţi, ci va fi eliberat de secretariatul facultăţii (numai cu semnătura facultăţii) şi anexat la dosar de către  coordonatorul Erasmus;
  • Documente suplimentare, pentru studenţii care nu au cetăţenia unui stat membru UE:
  • o copie a permisului de şedere;
  • o adeverinţă de la facultatea unde este înmatriculat, care să-i ateste calitatea de student cu frecvenţă (la zi);
  • dovada existenţei unui garant cetăţean român, salariat şi deţinător al unui cont bancar în România (declaraţie-tip);

 

  • Documente facultative (comisia de selecţie la nivel de facultate decide dacă acestea vor fi sau nu solicitate):
  • proiect de studiu, care să precizeze obiectivele concrete urmărite de candidat şi rezultatele aşteptate;
  • recomandare din partea unui cadru didactic;
  • atestate, diplome, articole publicate, care sunt relevante pentru specializarea studentului şi pot constitui un avantaj pentru candidatul respectiv.

Toate documentele vor fi redactate în limba română, iar documentele de la punctele (a), (b), (j) vor fi prezentate şi în limba de studiu a universităţii/ universităţilor pentru care optează candidatul.
Dosarele incomplete vor fi declarate respinse.

ATESTATUL DE LIMBĂ
Dacă nu aveţi deja un atestat de limbă, câteva posibilităţi pentru susţinerea unui test în Iaşi sunt:

  • Institutul Cultural Francez Iaşi, Bd. Carol I, nr. 26 (franceză);
  • Centrul Cultural German Iaşi, Str. Lascăr Catargi, nr.38 (germană);
  • Centrul Cultural al Americii Latine şi Caraibelor Iaşi, Corp O – Universitatea Alexandru Ioan Cuza (spaniolă);
  • Centrul de Limbi Străine al Facultăţii de Litere;
  • EuroEd Iaşi, Str Florilor, nr. 1C (engleză, franceză, italiană, spaniolă).

 

CALENDARUL SELECŢIEI:

  • 15 martie 2016 – 4 aprilie 2016: depunerea dosarelor de candidatură la Secretariatele Facultǎţii
  • 31 martie 2016  întâlnire informativă cu studenţii interesaţi să participe la selecţie
  • 5 aprilie 2016, orele 9-13.00 interviu  în sala de Consiliu a Facultăţii
  • 6 aprilie 2016, orele 16.00; afişarea rezultatelor la Secretariatul Facultăţii;
  • 7 aprilie 2016, orele 16.00; depunerea contestaţiilor
  • 8 aprilie 2016, orele 16.00; afişarea rezultatelor finale după rezolvarea contestaţiilor
  • 8 aprilie 2016, orele 12.00; sala de Consiliu a Facultăţii; întâlnire informativă la facultate cu studenţii selectaţi.

 

INSTITUŢIILE PARTENER: lista anexată

 

COORDONATOR ERASMUS+:

Prof.dr. Conţiu ŞOITU
Email:  Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. 
tel: 0232 201372

 

!!!! Studenţii cu nevoi speciale se vor adresa Biroului Erasmus+ pentru mai multe informaţii legate de regimul de finanţare pentru ei şi eventualii însoţitori.

DOCUMENTE ATAŞATE

Acorduri bilaterale Erasmus+

Regulament selecţie

ANUNT PENTRU STUDENTII DE LA SPECIALIZAREA ASISTENTA SOCIALA

Disciplina:ASISTENTA SOCIALA APLICATA SI PRACTICA DE SPECIALITATE

 ANII I,II, III

Studentii care s-au inscris pe liste pentru efectuarea practicii la D.G.A.S.P.C. IASI si care nu au participat la intalnirea de la Centrul de Incluziune pentru exprimarea optiunii in alegerea Serviciului /Centrului  pentru realizarea practicii, sunt invitati pana joi, 17 martie 2016, la secretariaul facultatiit pentru a face aceste completari. Cei care nu vor face optiuni vor fi eliminati din liste.

Coordonator gen.de practica AS

Conf.dr.Nina Mihalache

ANUNT PENTRU STUDENTII DE LA SPECIALIZAREA ASISTENTA SOCIALA
Disciplina:ASISTENTA SOCIALA APLICATA SI PRACTICA DE SPECIALITATE
 ANII I,II, III

Întalnirile primare pentru studentii care s-au inscris pe listele de practica  la DAC si DGASPC   au fost stabilite astfel:

DAC(Directia de Asistenta Comunitara), vineri, 11 martie 2016, h 10, la sediul instituţiei,Str.Mitropolit Varlaam nr.54, in spatele Pietei Nicolina si a Casei Sindicatelor (casa mare galbena cu etaj).

DGASPC(Directia Generala pentru Protectia Copilului), vineri, 11 martie 2016, h10, la Centrul de Incluziune Sociala, Str. Codrescu( din Sos.Sarariei colt cu Pompierii).

Studentii vor avea asupra lor un act de identitate si se vor prezenta cu macar 5 minute inainte de ora 10, pentru chestiuni organizatorice.

Coord.gen.practica AS

Conf.dr.Nina Mihalache

Program ERASMUS +
Stagii de studiu şi practică: 2016-2017

 

Sunteţi invitat să participaţi la întalnirea informativă preselecţie: 

Miercuri 2 martie, ora 13.00 Sala D2, Corp D, etaj 1.

 

Studentii de la specializarea Asistenta Sociala, anii I, II si III sunt invitati , in intervalul 29 februarie-4 martie 2016, sa se inscrie la una din cele doua oferte, pentru disciplina Asistenta Sociala aplicata si Practica de specialitate, la secretariatul Facultatii de Filosofie si Stiinte Social Politice. Anuntul este valabil pentru studentii care nu indeplinesc conditiile de notare si nr.de ore acumulate pentru aceste discipline pe perioada anului universitar sau pentru cei care doresc sa faca practica/cercetare in aceste institutii. Alte informatii primiti de la profesorii coordonatori, asa cum rezulta din tabel:

An/Grupa

Grupa I

Grupa II

Grupa III

Grupa IV

An  I

Conf.dr. N.Mihalache

Conf.dr.G.Irimescu

Asist.dr.C.Palaghia

Munteanu Luminita(pentru toti studentii din anul I inscrisi la DAC)

Conf.dr. N.Mihalache

An  II

Prof.dr.S.Cojocaru

Conf.dr.G.Irimescu

Conf.dr. M.Mihaila

-

An  III

Prof.dr. C.Soitu

Prof.dr.D.Soitu

Conf.dr. M.Radoi

-

Practica de sem.=3 h/sapt x 14 saptamani

Practica de vara =3 h/zi x 10 zile

 

 

Coordonator general practică

Conf.dr. N.Mihalache"

Go to top