Ioana Grancea

Lect. univ. dr.  Ioana Grancea


email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

 

  • seminarii la disciplinele: Arta dezbaterilor publice, Construcţia mesajului publicitar, Introducere în publicitate, Retorică.         
  • teme predilecte de cercetare: aspecte etice în comunicarea publicitară, relaţia între discursul publicitar şi realitatea socială, intenţionalitate colectivă şi ontologia brandurilor, retorică vizuală în publicitate
  • curs: Introducere în publicitate, Retorica imaginii

 

STAGII DE CERCETARE

În perioada noiembrie 2011-aprilie 2012, am lucrat ca cercetător asociat la Universitatea Oxford din Marea Britanie. Coordonatorul echipei de cercetare din care am făcut parte a fost Linda Scott, profesor de comunicare de marketing la Said Business School şi DP World Chair for Entrepreneurship and Innovation.

CĂRŢI DE AUTOR

"Dimensiunea retorica a imaginii publicitare", Institutul European, 2016

ARTICOLE ŞTIINŢIFICE

(2016b) "Visual Modes of Ethotic Argumentation: An Exploratory Inquiry", Symposion. Theoretical and Applied Inquiries in Philosophy and Social Sciences 3(4): 375-389 http://symposion.acadiasi.ro/wp-content/uploads/2016/11/2016.3.4.grancea-2.pdf

(2016a) "The Acquaintance-Function of Visual Argumentative Devices", Argumentum. Journal of the Seminar of Discursive Logic, Argumentation Theory and Rhetoric 14 (1): 141-153; http://www.fssp.uaic.ro/argumentum/Numarul%2014%20issue%201/09_I_Grancea_tehno.pdf

(2015) "Visual Arguments and Moral Causes in Charity Advertising: Ethical Considerations", Symposion. Theoretical and Applied Inquiries in Philosophy and Social Sciences, 2(2);  http://symposion.acadiasi.ro/wp-content/uploads/2015/04/2015.2.2.Grancea2.pdf

(2014) "Defining the Context of Advertising Communication. Ethical Implications for Advertising Teachers."The Proceedings of the International Conference Communication, Context, Interdisciplinarity, volume 3, edited by the Alpha Institute for Multicultural Studies, published by "Petru Maior" University Press, Targu Mures: 352-360; http://upm.ro/cci3/CCI-03/Com/Com%2003%2043.pdf

(2014)"Visual Rhetoric and Framing Strategies in AdvertisingWord-Based Product Categories", publicat în Argumentum.Journal of the Seminar of Discursive Logic, Argumentation Theory and Rhetoric, 12 (1), 146-162.  http://www.fssp.uaic.ro/argumentum/Numarul%2012%20issue%201/09_Grancea_tehno.pdf

(2013b)"Refashioning the Grand and the Small: Meaning and Value Transfer in Print Advertisements Based on Double-Scope Blending", publicat în Argumentum. Journal of the Seminar of Discursive Logic, Argumentation Theory and Rhetoric 11 (2), 71-92http://www.fssp.uaic.ro/argumentum/Numarul%2011%20issue%202/04_Grancea_tehno.pdf

(2013a) "When Blended Spaces Become Branded Spaces" publicat în Argumentum. Journal of the Seminar of Discursive Logic, Argumentation Theory and Rhetoric 11 (1), 72-89.  http://www.fssp.uaic.ro/argumentum/Numarul%2011%20issue%201/05_Grancea_tehno.pdf

(2012c)"Reading Grotesque Images: ARe-Inquiry", publicat în Advertising and Society Review, 13(3).

(2012b) "When Images Hurt: A Closer Look at the Role of Negatively-Valenced Images in Advertising", publicat în Argumentum. Journal of the Seminar of Discursive Logic, Argumentation Theory and Rhetoric 10 (2), 153-164.

(2012a)"A Fresh Look on the Diegetic Content of Advertisements and its Rhetorical Functions" publicat în Argumentum. Journal of the Seminar of Discursive Logic, Argumentation Theory and Rhetoric 10 (1), 168-181.  

(2011) "Connecting Visual Discourse to Consumer Response: A Critical Examination of Mainstream Taxonomy", publicat în  Argumentum – Journal of the Seminar of Discursive Logic, Argumentation Theory and Rhetoric 9 (2): 87-10

 

 STUDII ŞI RECENZII

(2017)"Mind the gap - between the Physical Screen and the Cognitive One", recenzie a lucrarii The Smarter Screen:Surprising Ways to Influence and Improve Online Behavior de Benartzi Shlomo (Penguin Books, 2015) http://www.fssp.uaic.ro/argumentum/Numarul%2015%20issue%201/06_Review_tehno.pdf

(2015) "Etica reprezentarii vizuale a suferintei. Cazul campaniilor sociale", in Constante si reconfigurari in problematica etica a comunicarii, (ed.) Daniela si Petru Dunca, Editura ProUniversitaria, Bucuresti, 199-209.

(2015) "No Empty Rhetoric": Understanding Human Rights Advocacy in Context, recenzie a lucrarii Rhetoric in Human Rights Advocacy, de Richard Ghere - Lexington Books, publicata in revista Argumentum. Journal of the Seminar of Discursive Logic, Argumentation Theory and Rhetoric 13(2)

(2015) "Reflecţii asupra infrastructurii morale a publicităţii. Ethos patriotic în reclamele româneşti", în volumul colectiv "Etică şi comunicare. Componente teoretice şi implicaţii pragmatice", editat de Petru si Daniela Dunca, Editura ProUniversitaria, Bucureşti, 211-230.

(2013)"The Use of Disability Images as Rhetorical Tools: Investigations into the Construction and Destruction of Human Dignity By Means of Visual Stories", recenzie a lucrării Picturing Disability de Robert Bogdan (Syracuse University Press, New York, 2012), publicată în Argumentum. Journal of the Seminar of Discursive Logic, Argumentation Theory and Rhetoric 11 (2), 137-140.

(2012)"We All Live in the Language Tree", recenzie a lucrării Making the Social World, de John Searle (Oxford University Press, New York, 2011), publicat în Argumentum. Journal of the Seminar of Discursive Logic, Argumentation Theory and Rhetoric 10 (2), 190-197.

(2010) "BRAND MEANING", recenzie a lucrării cu acelaşi titlu scrisă de Mark Batey(Routledge, Taylor&Francis Group, 2008),publicată în Argumentum – Journal of the Seminar of Discursive Logic, Argumentation Theory and Rhetoric 9 (1): 194-197.

 PARTICIPĂRI LA CONFERINŢE

"Dealing with Social Causes in Marketing Terms: Just a Matter of Vocabulary?", in cadrul colocviului international in studii culturale si stiinte ale comunicarii "Teritorii, granite, comunitati. Reconfigurari identitare intr-o lume (dis)continua", organizat in perioada 4-5 noiembrie 2016 la Bucuresti.

http://www.comunicare-relatiipublice.ro/colocviul-international-in-studii-culturale-si-stiintele-comunicarii-teritorii-granite-comunitati-reconfigurari-identitare-intr-o-lume-discontinua/

"Can Web 2.0. Accomodate the Grand? Cognitive Linguistics-Based Reflections on the Media-Message Interaction in the Digital Era", lucrare prezentată în cadrul conferinţei internaţionale Creativity, Entrepreneurship, Education and Spirituality in the Digital Era, desfăşurată la Suceava, în perioada 30 noiembrie -1 decembrie 2013. Grupul de discuţii din care am făcut parte a avut în atenţie impactul pe care îl pot avea tehnologiile actuale asupra modului în care mintea umană procesează informaţiile primite. Cercetarea mea a avut în atenţie gradul în care rama cognitivă de organizare a informaţiilor pe care o furnizează canalele de tip Web 2.0. influenţează acurateţea şi profunzimea cu care receptorul procesează conţinuturile semantice puse în circulaţie pe această cale.

"The Role of Hybrid Identities in the Process of Marketing Cultural Institutions",lucrare prezentată în cadrul conferinţei Marketing Identity. Design that Sells, desfăşurată la Smolenice, în Slovacia, în perioada 4-5 noiembrie 2013.  Lucrarea mea a urmărit gradul în care site-urile unor branduri cu profil cultural reuşesc să îşi păstreze specificul şi să îl comunice prin mijloacele puse la dispoziţie de un mediu care, prin logica sa structurală, invită la împrăştiere şi oferă importanţă egală intervenţiilor valoroase şi comentariilor incompetente.

 

Go to top