Regulamente
Admiterea la studii universitare de doctorat
- Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în ciclul de studii universitare de doctorat pentru anul universitar 2024-2025
- Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în ciclul de studii universitare de doctorat pentru anul universitar 2023-2024
- Metodologia privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în ciclul de studii universitare de doctorat pentru anul universitar 2022-2023
- Metodologia privind organizarea şi desfăşurarea admiterii în ciclul de studii universitare de doctorat pentru anul universitar 2021-2022
REGULAMENTUL
Școlii Doctorale din cadrul
Facultății de Filosofie și Științe Social-PoliticeUniversitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași
Regulamentul instituţional studii doctorale 2024-2025 - HS nr. 19
Regulamentul instituțional studii doctorale 2023/2024
Regulamentul instituţional studii doctorale 2022-2023
Regulamentul privind obținerea atestatul de abilitare - HS nr. 20
Programe postdoctorale
Metodologia programelor postdoctorale de cercetare avansata UAIC 2022
Regulamentul programelor postdoctorale de cercetare avansata UAIC 2022
RULES AND REGULATIONS
of The Doctoral School
of the Faculty of Philosophy and Social-Political Sciences of the Alexandru Ioan Cuza University of Iasi
Codul revizuit al studiilor doctorale
Ordonanta de urgenţă nr 4 din 2-martie-2016
Hotărârile Consiliului Școlii Doctorale 2017-2020
Rapoarte anuale ale Scolii Doctorale
Legislație
- ORDONANŢA DE URGENŢĂ nr. 92 din 18 decembrie 2012 privind luarea unor măsuri în domeniul învăţământului şi cercetării, precum şi în ceea ce priveşte plata sumelor prevăzute în hotărâri judecătoreşti devenite executorii în perioada 1 ianuarie-31 decembrie 2013
- Legea Educaţiei Naţionale nr. 1/ 2011, publicată în: Monitorul Oficial nr. 18 din 10.01.2012
- HG 681/2011 privind aprobarea Codului studiilor universitare de doctorat, publicat în Monitorul Oficial nr. 551 din 03.08.2011
- Legea 49/2013 pentru modificarea art. 12 din Legea nr. 288/2004 privind organizarea studiilor universitare
- Ordonanta de urgenţă nr. 117/2013 privind modificarea şi completarea Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011şi pentru luarea unor măsuri în domeniul învăţământului
- O.M.E.N. nr. 4204 din 15 iulie 2013 pentru modificarea anexelor nr. 3, 5, 9, 18, 19, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 33, 34 şi 35 la Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 6.560/2012 privind aprobarea standardelor minimale necesare şi obligatorii pentru conferirea titlurilor didactice din învăţământul superior şi a gradelor profesionale de cercetare-dezvoltare
- ORDONANŢA nr. 22 din 29.08.2009 Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 599 din 31/08.2009 privind stabilirea cuantumului minim al taxelor de şcolarizare, în valută, a cetăţenilor care studiază pe cont propriu în România, din state care nu sunt membre ale Uniunii Europene, precum şi din cele care nu fac parte din Spaţiul Economic European şi din Confederaţia Elveţiană
- LEGEA 1/2010 pentru aprobarea OG 22/2009 privind stabilirea cuantumului minim al taxelor de şcolarizare, în valută, a cetăţenilor care studiază pe cont propriu în România, din state care nu sunt membre ale Uniunii Europene, precum şi din cele care nu fac parte din Spaţiul Economic European şi din Confederaţia Elveţiană
- Carta Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi adoptată la data de 28.07.2011
- Regulamentul instituţional de organizare şi funcţionare a studiilor universitare de doctorat al IOSUD-UAIC adoptat în Şedinţa Senatului Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” la data de 25.04.2013
- ORDIN nr. 3482 din 24 martie 2016 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Consiliului Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare
- REGULAMENT din 24 martie 2016 de organizare şi funcţionare al Consiliului Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare
- Metodologia privind recunoașterea titlului de doctor
Proceduri
Formulare online
Cerere susținere publică online
Cerere susținere raport de cercetare online
Proces-verbal susținere raport de cercetare online
Proceduri online
Procedură susținere publică online / presusținere online
Procedură susținere raport de cercetare online
Diverse documente
Cuantum taxă sustinere publică
Formulare
- Cerere de înscriere la concursul de admitere (A1)
- Formular decizie numire comisie (A8)
- Anunț susținere publică a tezei (A10)
- Formular propunere comisii susținere publică (A7)
- Contract pentru perioada de grație (A 2-3)
- Act adițional la contract pentru întreruperi (A 2- 1)
- Act adițional la contract pentru prelungiri (A 2- 2)
- Contract de studii universitare de doctorat
Act aditional standarde minimale domeniul Filosofie
Act aditional standarde minimale domeniul Sociologie
Act aditional standarde minimale domeniul Stiinte Politice
Act aditional standarde minimale domeniul Stiinte ale Comunicarii
- Program individual de pregătire universitară avansată (A 3 – PPUA)
- Program individual de cercetare științifică (A 4- PCS)
- Cerere susținere raport (A 5)
- Proces verbal susținere raport (A 6)
- Cerere susținere publică (A 9)
- Adresă Bibliotecă (A11)
- Adresă Direcţia Resurse Umane și Direcţia Financiar – Contabilitate (A12-A13)
- Proces verbal susținere publică a tezei (A 14 )
- Proces verbal susțineri-Model (A 15)
- Propunere acordare titlu doctor (A 16)
- Declarație de originalitate (A 17)
Documentele necesare pentru dosarul de confirmare a titlului ştiinţific de doctor
- copie scanată a actului de identitate al studentului-doctorand;
- copie scanată a certificatului de naştere al studentului-doctorand;
- copie scanată a certificatului de căsătorie, dacă este cazul;
- CV-ul studentului-doctorand;
- decizia de admitere la programul de studii universitare de doctorat;
- contractul de studii universitare de doctorat şi actele adiţionale, după caz. Datele personale, cu excepţia numelui, nu vor fi vizibile public;
- cerere semnată de studentul-doctorand, înregistrată la şcoala doctorală, privind demararea procedurilor de evaluare a tezei de către comisia de îndrumare, avizată de conducătorul de doctorat, în vederea presusţinerii;
- copie scanată după declaraţia semnată de studentul-doctorand şi de conducătorul de doctorat privind asumarea răspunderii cu privire la asigurarea originalităţii conţinutului tezei de doctorat, precum şi a respectării standardelor de calitate şi de etică profesională, conform art. 143 alin. (4) şi art. 170 din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 65 alin. (5)-(7) din Codul studiilor universitare de doctorat, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 681/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
- cel puţin un raport de similitudini care va include rezoluţia conducătorului de doctorat şi, după caz, a altor persoane care au analizat raportul;
- referat întocmit de şcoala doctorală, preliminar susţinerii publice a tezei, şi documente care atestă parcursul programului de studii;
- propunerea componenţei comisiei de susţinere publică, formulată de conducătorul de doctorat şi aprobată de CSUD;
- CV-urile membrilor comisiei de susţinere publică;
- decizia de numire a comisiei de susţinere publică;
- cererea pentru fixarea datei de susţinere publică a tezei de doctorat, avizată de conducătorul de doctorat şi de preşedintele comisiei de susţinere, depusă la secretariatul şcolii doctorale cu minimum 20 de zile calendaristice înainte de data propusă pentru susţinere;
- anunţul pentru susţinerea publică, întocmit de şcoala doctorală cu cel puţin 20 de zile calendaristice înainte de data propusă pentru susţinere;
- adeverinţa privind depunerea unui exemplar tipărit al tezei de doctorat la bibliotecă;
- rapoartele referenţilor oficiali, membri ai comisiei de doctorat, semnate de aceştia, sub forma unor copii scanate sau documente semnate electronic;
- referatul de acceptare din partea îndrumătorului de doctorat;
- avizul comisiei de îndrumare în vederea depunerii tezei de doctorat la secretariatul şcolii doctorale;
- procesul-verbal al susţinerii publice a tezei de doctorat şi anexa cu întrebări şi răspunsuri, care conţine propunerea de acordare a titlului de doctor, semnat de toţi membrii comisiei de doctorat, sub forma unei copii scanate sau a unui document semnat electronic sau, după caz, înregistrarea audio integrală a susţinerii publice a tezei de doctorat, care va trebui însoţită de o adresă certificând durata înregistrării şi buna ei conservare (opţional);
- rezumatul tezei de doctorat;
- teza de doctorat şi anexele sale, în format electronic;
- lista publicaţiilor rezultate în urma cercetării ştiinţifice din programul de studii doctorale, publicate sau acceptate spre publicare, dacă este cazul, şi copii scanate ale respectivelor publicaţii;
- declaraţia studentului-doctorand privind opţiunile acestuia referitor la publicarea tezei de doctorat;
- solicitarea IOSUD de intrare în procedura de evaluare la nivelul CNATDCU a tezei de doctorat, înregistrată la MENCŞ.
Copiile documentelor, semnate electronic în format PDF, cu valoare legală, din dosarul de doctorat se încarcă pe platforma electronică naţională.
Procesul-verbal al susţinerii publice, prevăzut la art. 9 lit. ş), include şi:
- calificativul propus a se acorda;
- indicarea comisiei de specialitate din cadrul CNATDCU căreia îi este arondat domeniul de studii universitare de doctorat în care a fost absolvit programul de studii;
- data susţinerii publice a tezei de doctorat.
Teza de doctorat şi anexele sale, incluse în dosar, sunt încărcate semnate electronic în format PDF, cu valoare legală, pe platforma electronică naţională, în care textul principal este reprezentat ca atare, şi nu prin imagini. Pot face excepţie de la această regulă materialele audio, video sau ilustraţiile grafice.
Formular pentru eliberarea Diplomei de Doctor după confirmarea titlului de doctor de către CNATDCU