Admitere 2025
Click pentru a descărca
Regulament de Admitere Master 2025
MASTER
SESIUNEA IULIE 2025
Click pentru Inscrieri online Master 2025
Condițiile de admitere
– 60% Media examenului de licență;
– 40% nota obținută la analiza unui CV (recomandăm modelul Europass) și a Scrisorii de intenție
Utile:
Pentru elaborarea CV-ului recomandăm modelul Europass https://europass.cedefop.europa.eu/ro
Documente: Formular CV; instrucțiuni completare CV; Model scrisoare de intenție word / pdf
Criteriile de departajare pentru candidații cu aceeași medie:
1. Media generală E.C.T.S. a anilor de studii de licență.
2. Media generală aritmetică a anilor de studii de licență.
Important: Pentru fiecare domeniu de master [(1) Filosofie, (2) Sociologie, (3) Asistență socială, (4) Științe politice, (5) Științe ale comunicării] se depune un dosar distinct și se achită o taxă distinctă. Candidații pot opta pentru toate programele de studii din domeniul respectiv, repartizarea făcându-se în ordinea opțiunilor selectate de candidat.
Important: În stabilirea ordinii de admitere se va avea în vedere media de admitere, atât în ceea ce privește locurile finanțate de la buget, cât și cele cu taxă, pentru fiecare specializare selectată în parte.
Calendarul concursului de admitere sesiunea iulie 2025
Înscrierea candidaților online (varianta recomandată): 14-19 iulie AICI
Înscrierea candidaților fizic: 14-19 iulie 2025, HR Lab, Corp A
Depunerea dosarelor fizice se face conform următorului program:
- 14-18 iulie 2025 (9:00-16:00)
- 19 iulie 2025 (9:00-13:00)
În cazul în care se optează pentru depunerea dosarului în format fizic, candidații vor completa în sală fișa de înscriere, în platforma online de admitere. În sală va fi permis doar accesul candidaților.
Selecția candidaților și afișarea rezultatelor: 22-23 iulie 2025
Confirmarea locurilor se va face exclusiv fizic (onsite), în HR Lab. după următorul program::
Etapa I: 24-25 iulie 2025 (9:00-16:00), 26 iulie 2025 (9:00-13:00);
Etapa II (redistribuiri): 28-29 iulie 2025 (9:00-16:00).
Atenție: neconfirmarea locului atrage după sine excluderea din concurs!
Atenție: confirmarea locului se face exclusiv în HR Lab!
Important: accesul în sala va fi permis doar candidaților.
Actele necesare pentru înscriere la Facultatea de Filosofie și Științe Social-Politice
- Fișa de înscriere – formular online
- Diploma de Bacalaureat obținută în România, în original (se acceptă diploma de Bacalaureat în copie dacă s-a efectuat o înscriere prealabilă la o altă facultate, caz în care se va adăuga la dosar o adeverință din partea facultății la care s-a efectuat prima înscriere);
- sau Diploma de Bacalaureat sau un document echivalent și atestatul de echivalare emis de CNRED pentru studiile efectuate în afara României;
- sau dosarul de echivalare complet în vederea transmiterii de către Universitate către CNRED;
- Diploma de Licenţă obţinută în România şi Suplimentul la diplomă/Foaia matricolă, în original (se acceptă Diploma de Licență în copie dacă s-a efectuat o înscriere prealabilă la o altă facultate, caz în care se va adăuga la dosar o adeverință din partea facultății la care s-a efectuat prima înscriere);
- Diploma de Licență și Atestat/Adeverință de echivalare emisă de CNRED pentru studiile efectuate în afara României;
- Adeverință de Licență în situația în care nu s-a eliberat
- cartea de identitate (care atestă domiciliul în România)/pașaport (candidați din țările membre UE, SEE și Elveția)/Permisul de ședere pe termen lung - în copie (se prezintă originalul în vederea certificării);
- certificatul de naștere – în copie (se prezintă originalul în vederea certificării);
- certificatul de căsătorie/documentul care atestă schimbarea numelui – în copie (se prezintă originalul în vederea certificării);
- adeverință medicală tip – în original, eliberată de medicul de familie în ultimele 6 luni, atestând: este/nu este în evidență cu boli cronice și care sunt acestea, dacă este cazul.
- în cazul candidaților care au deja calitatea de studenți/ absolvenți/ exmatriculați: adeverință emisă de universitatea inițială din care să rezulte numărul de semestre urmate la buget/taxă și numărul de semestre în care a beneficiat de bursă - original;
- 2 fotografii color tip legitimație (format 2x2,5 cm) – doar la dosarele depuse în format fizic;
- acordul de prelucrare a informațiilor având caracter personal (Anexa IV) – se completează pe platformă;
- dovada achitării taxei de admitere sau dovada scutirii de plată a acesteia;
- olimpicii vor prezenta diploma de olimpic;
- FORMULARUL A5, eliberat de medicul de specialitate, în baza diagnosticului/diagnosticelor stabilit(e) sau certificatul de încadrare în grad de handicap, după caz - doar pentru candidații proveniți din categoria persoanelor cu dizabilități.
Sunt necesare copii simple, conform Ordonanța de urgență nr. 41/2016 care elimină cerința de depunere a copiilor legalizate.
Taxă de înscriere:
250 LEI pentru fiecare domeniu [(1) Filosofie, (2) Sociologie, (3) Asistență socială, (4) Științe politice, (5) Științe ale comunicării]
Sunt scutiți de plata taxei de înscriere următoarele categorii de candidați:
a) candidații (aflați în întreținerea părinților) care sunt copii ai personalului din învățământ în activitate, pensionat sau decedat;
b) candidații care sunt copii cu unul sau ambii părinți decedați;
c) candidații care sunt copii din familii monoparentale;
d) candidații provenind din sistemul de protecție socială, conform Legii asistenței sociale nr. 292/2011;
Se reduce cu 50% cuantumul taxei de înscriere la admitere pentru candidații care sunt salariați ai Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași și ai Bibliotecii Centrale Universitare „Mihai Eminescu” din Iași.
Scutirea de plată sau reducerea taxei de înscriere se face numai pe baza documentelor doveditoare prezentate fizic sau încărcate pe platforma de admitere la secțiunea dedicată plății.
Plata taxelor se poate face:
(1) cu cardul din contul de candidat, pe platforma – eadmitere.uaic.ro (varianta recomandată)
(2) online aici (suport plăţi taxe on-line: )
(3) la orice sucursală BRD
Atenție: Taxa de înscriere nu se restituie candidaților care au finalizat procesul de înscriere.
Important: Taxa de înscriere se restituie candidaților doar în cazul în care programul la care au fost admiși nu se mai organizează.
Taxă de școlarizare pentru anul I, an universitar 2025 – 2026: 3000 LEI
Înmatricularea și încheierea contractului (confirmarea locului)
1. Candidații admiși pe locurile cu finanțate de la buget au obligația de a depune dosarul cu actele de studii în original, de a semna Contractul de studii și de a achita taxa de înmatriculare în cuantum de 100 RON (taxă înmatriculare);
2. Candidații admiși pe locurile cu taxă trebuie să achite 500 RON, reprezentând prima rată din taxa anuală de studii, de 3000 RON (taxă școlarizare);
Candidaților admiși pe locurile cu taxă nu li se percepe taxă de înmatriculare, aceasta fiind inclusă în taxa de școlarizare.
Plata taxelor de înmatriculare și școlarizare se face online aici sau la orice sucursală BRD din țară
Te rugăm să te asiguri că pe chitanța pe care o primești de la BRD apar și următoarele informații:
- Cod taxă înmatriculare: 38 (pentru candidații admiși pe locurile cu finanțate de la buget)
- Cod taxă școlarizare: 31 (pentru candidații admiși pe locurile cu taxă)
- Cod formă de învățământ: master IF – 2406.
Important: la semnarea Contractului de studii, candidații declarați admiși au obligația de a depune la dosar un extras de cont al titularului în vederea efectuării operațiunilor de virament bancar care apar în perioada școlarizării (burse, restituiri taxe, premii etc.). În contractul de școlarizare va fi trecut contul IBAN, conform extrasului de cont depus la dosar.
Important: achitarea taxei de școlarizare (pentru candidații admiși pe locurile cu taxă) se poate face până la data de 15 septembrie 2025.
Atenție: neconfirmarea locului atrage după sine excluderea din concurs!
Important: Numărul minim de studenți pentru funcționarea unui program de masterat este de 25. Dacă nu se constituie formația minimă pentru funcționarea unui program de masterat, candidații vor fi repartizați la următoarea opțiune din fișa de înscriere,
Cu excepția programelor de masterat unice pe domeniu.
Taxa de școlarizare achitată de către candidați în vederea confirmării locurilor se restituie integral în următoarele situații:
a) candidatul admis cu taxă a ocupat, în urma redistribuirii, un loc la buget;
b) candidatul nu a confirmat locul (deși a plătit prima tranșă din taxa de școlarizare).
Taxele de școlarizare se restituie, în cazul retragerii, astfel:
Candidaților admiși cu taxă care renunță la școlarizare în termen de 5 (cinci) zile calendaristice de la semnarea Contractului de studii, li se va reține 10% din taxa de școlarizare pentru semestrul I (adică 150 RON).
Dacă cererea de retragere se va face după depășirea termenului de 5 (cinci) zile calendaristice de la semnarea Contractului de studii, dar înainte de începerea celei de a doua sesiuni de admitere (până la data de 5 septembrie 2025), candidaților li se va reține 15% din taxa de școlarizare pentru semestrul I (adică 225 RON).
Celor care se retrag după începerea celei de a doua sesiuni de admitere (după data de 6 septembrie 2025), dar înainte de începerea anului universitar, li se va reține 20% din taxa de școlarizare pentru semestrul I (adică 300 RON).
Candidaților admiși la învățământ cu frecvență care se retrag după începerea anului universitar nu li se mai restituie taxa de școlarizare pentru confirmarea locului (adică 500 RON).
Taxa de școlarizare se restituie pe baza completării unei solicitări și anexării chitanței (copie), cărții de identitate (copie) și extrasului de cont.
Informații suplimentare
O persoană se poate înscrie concomitent la două sau mai multe domenii/ facultăți/ instituții, în vederea admiterii în învățământul superior, caz în care dosarul cu actele în original se depune la prima opțiune. Înscrierea pentru celelalte domenii se face pe baza documentelor mai sus menționate, depuse în copie certificată de către facultatea/instituția care deține originalul și însoțite de o adeverință de confirmare că actele în original s-au depus la altă facultate/instituție. În cazul în care înscrierea se face on-line, actele vor fi scanate și încărcate în sistemul de înscriere on-line, candidatul asumându-și obligația de a depune actele în original la momentul confirmării locului finanțat de la buget.
Un candidat declarat admis poate beneficia de finanțare de la buget pentru un singur program de licență, pentru un singur program de master și pentru un singur program de doctorat. Candidatul declarat admis la mai multe facultăți optează pentru programul de studii care va fi finanțat de la buget prin depunerea actelor de studii în original la facultatea pe care dorește să o urmeze, respectând termenul de depunere stabilit de aceasta din urmă.
Orice subvenție financiară sau bursă din fondurile publice se acordă numai într-o singură instituție de învățământ superior, pentru un singur program de studii (acolo unde se află actele de studii în original). Costurile aferente depășirii duratei învățământului gratuit, prevăzute de lege, se suportă de către studenți.
Candidații din etnia romilor vor trebui să prezinte, la înscriere, o recomandare scrisă emisă de una din organizațiile legal constituite ale romilor, indiferent de domeniul acesteia de activitate, care să ateste că respectivul candidat face parte din etnia romă.
Candidații proveniți din sistemul de asistență socială vor trebui să prezinte, la înscriere, documente care să ateste că face parte din această categorie.
Dosarul cu actele depuse rămâne pe toată perioada concursului de admitere la comisia de admitere a facultății.
Informații utile pentru echivalarea studiilor efectuate în străinătate
Candidații la admitere cetățeni români cu studii liceale și / sau studii de licență efectuate în străinătate vor depune la comisia de admitere, în perioada înscrierilor dosarele pentru echivalarea diplomei de bacalaureat și/sau diplomei de licență obținute în străinătate, în vederea obținerii atestatelor de recunoaștere emise de către C.N.R.E.D.
Înscriere online: În momentul înscrierii online (www.inscriere.uaic.ro) candidatul va realiza un fișier PDF cu toate actele solicitate, pe care le va încărca în fișa de înscriere, la secțiunea Date privind pregătirea anterioară a candidatului. Documentele care trebuie depuse în original (traducerile legalizate ale actelor de studii, adeverințele de autenticitate, dacă este cazul), vor fi depuse la dosar în momentul confirmării locului obținut prin admitere, în amfiteatrul Mihail Kogălniceanu, Corp A.
Înscriere fizică: Candidatul va depune două dosare: unul pentru înscriere la facultate, celălalt pentru echivalarea studiilor efectuate în străinătate,
Dosarul pentru echivalarea diplomei de bacalaureat obținute în străinătate va fi alcătuit conform actelor de pe site-ul CNRED (www.cnred.edu.ro)
Dosarul pentru echivalarea studiilor de licență efectuate în străinătate va fi alcătuit conform actelor de pe site-ul CNRED (www.cnred.edu.ro)
Taxa pentru echivalare va fi achitată și depusă la dosar în momentul confirmării locului obținut prin admitere.
Dosarele pentru recunoașterea studiilor vor fi transmise către Centrul Național de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor (CNRED) de către universitate.
Candidații vor fi declarați admiși sub rezerva completării dosarului cu Atestatul de recunoaștere a diplomelor.
Informații utile pentru admiterea candidaților români de pretutindeni
Din categoria românilor de pretutindeni, fac parte:
a) Persoanele care își asumă în mod liber identitatea culturală română, persoanele de origine română și cele aparținând filonului lingvistic și cultural românesc care locuiesc în afara frontierelor României (R. Moldova, Albania, Bulgaria, Croația, Grecia, Israel, Macedonia, Serbia, Ucraina, Ungaria) – etnici români;
b) Românii emigrați, fie că au păstrat sau nu cetățenia română, descendenții acestora, precum și cetățenii români cu domiciliul stabil sau reședința în străinătate – diaspora.
Școlarizarea românilor de pretutindeni se realizează cu respectarea strictă a capacității de școlarizare, astfel:
a) fără plata taxelor de școlarizare, dar cu bursă, la programe cu predare exclusiv în limba română;
b) fără plata taxelor de școlarizare, dar fără bursă, la programe cu predare exclusiv în limba română;
c) cu plata taxei de școlarizare în lei, în cuantumul stabilit pentru cetățenii român
Se pot înscrie la programe de studii cu predare în limba română:
a) persoanele care prezintă acte de studii românești aferente unor programe de studii cu predare în limba română (diplome și certificate) sau acte de studii, situații școlare atestând cel puțin patru ani de studii consecutivi urmați în limba română, precum și certificate sau atestate de competență lingvistică nivel minim B2, eliberate de Institutul Limbii Române;
b) persoanele care prezintă certificate sau atestate de competență lingvistică nivel minim B1, eliberate de instituții de învățământ superior acreditate din țară care organizează anul pregătitor de limba română pentru cetățenii străini sau obținute în străinătate, prin lectoratele de limba română ale Institutului Limbii Române sau prin Institutul Cultural Român.
c) optează pentru frecventarea anului pregătitor de limba română, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Pentru programele de studii în limba engleză/franceză este necesară dovedirea competenței lingvistice printr-un certificat de atestare a cunoașterii limbii engleze/franceze eliberat de către o instituție recunoscută de MEN.
Concursul de admitere la programele de studii de licență și master se desfășoară la nivelul facultății.
Înscrierea candidaților români de pretutindeni se poate realiza în perioada 14-19 iulie 2025 printr-una din următoarele metode:
a) on-line AICI (varianta recomandată);
b) fizic (Sala HRLab , Corp A)
Taxa de școlarizare achitată la confirmarea locului cu taxă se poate restitui în aceleași condiții ca pentru candidații români.
Contractul de studii se va semna după primirea Ordinului/Avizului MEN privind înmatricularea.
Click pentru înscrieri online Master 2025