Ești rezident(ă) în Uniunea Europeană cu vârsta cuprinsă între 16 și 30 de ani și lucrezi la un proiect european? Dacă da, ai putea fi următorul câștigător al premiului Charlemagne pentru tinerii europeni! Înscrie-ți proiectul, primește până la 7 500 EUR și beneficiază de ajutorul de care ai nevoie pentru a-ți dezvolta în continuare inițiativa. 

Premiul este un proiect comun al Parlamentului European și al Fundației pentru Premiul Internațional Charlemagne de la Aachen. El urmărește să susțină proiecte conduse de tineri care au ca obiectiv consolidarea democrației și sprijinirea participării active.

 

Premiul a sprijinit proiecte creative conduse de tineri din întreaga Uniune Europeană. Juriile naționale și europene selectează anual 27 de proiecte naționale, câte unul din fiecare țară a Uniunii, și trei laureați europeni care sunt invitați la ceremonia de decernare a premiilor de la Aachen.

 

Pentru mai multe detalii si înscrieri poți accesa pagina: https://youth.europarl.europa.eu/ro/more-information/charlemagne-prize.html.

Bursele guvernului francez - Institutul Francez din România

Programul de burse al Guvernului francez este destinat candidaților români. În fiecare an, Ambasada Franței în România și Institutul Francez din România lansează un apel național pentru Bursele Guvernului Francez (care vor deveni Burse de Excelență Franța în 2023) pentru nivelurile de Masterat, Doctorat și Post-Doctorat.

institutfrancais.ro

O data la 2 ani, Parlamentul European organizeaza Evenimentul tineretului european. Cunoscut mai bine sub acronimul EYE, acest eveniment este o ocazie unică pentru tinerii europeni de a-și face auzită vocea și de a găsi soluții inovatoare pentru viitorul Europei. Evenimentul le oferă posibilitatea de a discuta despre provocările viitorului cu factorii de decizie politică europeni și cu personalități marcante.

Practic, tineri din toata Europa merg la Strasbourg pentru a participa la acest eveniment si a lua parte la activitatile mentionate mai sus.

Pentru editia din acest an, Parlamentul cauta 3 tineri editori, cu scopul de a redacta un raport ce va contine ideile tinerilor si va fi publicat dupa terminarea EYE. Acest post este oferit de DDMC Event Design (partener al Parlamentului European în organizarea EYE2023). Contractul se desfășoară de la începutul lunii martie până la sfârșitul lunii septembrie, cu un număr total de 440 de ore de lucru și o recompensă totală de 7000 EUR.

 

Mai multe detalii, precum si formularul de inscriere, se gasesc in pagina: https://european-youth-event.europarl.europa.eu/en/home/call-for-editors/.

Workshop inedit organizat pe tema FAKE NEWS pentru pregătirea viitorilor specialiști în comunicare din Iași

                      

Joi, 8 decembrie 2022, în intervalul 16:00-18:00, în sala D2 a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, corp D, a avut loc Workshop-ul intitulat „Comunicarea de brand în era fake news: oportunități și provocări pentru practicieni” organizat de către Lect. univ. dr. Daniel-Rareș OBADĂ de la Departamentul de Științe ale Comunicării și Relații Publice din cadrul Facultății de Filosofie și Științe Social-Politice. Evenimentul s-a adresat studenților de la specializarea Comunicare și relații publice, Jurnalism, Marketing, Psihologie, dar și practicienilor care activează în industria MarCom din Iași.

Foto workshop 1

În cadrul întâlnirii, practicienii și viitorii specialiști în comunicare au discutat, pe baza celor mai recente studii din literatura de specialitate, ce este un fake news, ce tipuri de fake news se propagă cel mai des în mediul online, care sunt sursele creatoare de fake news, precum și posibilele efecte negative ale acestui tip de conținut nociv pentru comunicarea de brand. Participanții au dezbătut timp de două ore modul în care s-a schimbat comunicarea de brand în era post-adevăr, precum și strategiile de comunicare pe care le pot utiliza specialiștii în vederea prevenirii și contracarării efectelor negative ale diferitelor tipuri de fake news. La finalul workshop-ului, participanții au primit un ghid cu recomandări pentru identificarea fake news-urilor și au realizat o aplicație ce a presupus simularea utilizării unor strategii de comunicare reactive pentru contracararea unui fake news, ce a avut ca efect negativ boicotarea unui brand pe rețelele sociale.

Foto workshop 2

Iată ce au declarat participanții despre eveniment:

„Mie mi-a plăcut foarte mult acest workshop. Subiectul abordat a reprezentat de multă vreme un interes pentru mine și mă bucur că am avut ocazia să învăț multe lucruri noi despre fake news”. – Ștefania Cireș

„Mi s-a părut foarte interesant acest workshop. Cel mai mult mi-a plăcut faptul că am avut și o aplicație practică, care ne-a ajutat să înțelegem mai bine fenomenul”. – Iulia Țehanciuc

„Tema fake news-urilor este una de actualitate, în special în contextul geo-politic actual și capătă o relevanță din ce în ce mai mare și în sfera comunicării de brand. Workshop-ul organizat s-a bucurat de mare interes din partea viitorilor specialiști în comunicare, fapt ce m-a bucurat. A fost o întâlnire extrem de plăcută, cu dezbateri și cu aplicații. Le mulțumesc tuturor celor care m-au sprijinit în organizarea acestui frumos eveniment.” – Lect. univ. dr. Daniel-Rareș OBADĂ, Director de proiect

 

 Foto workshop 6

*Notă: „Această activitate a fost finanțată prin programul Granturi de cercetare acordate de către Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Grant UAIC, cod GI-UAIC-2018-09.”

Persoana de contact:

Lect. univ. dr. Daniel-Rareș Obadă, Director de proiect

Facultatea de Filosofie și Științe Social-Politice din Iași

Departamentul de Științe ale Comunicării și Relații Publice

E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Workshop: „Comunicarea de brand în era fake news: oportunități și provocări pentru practicieni”

                      Afiș workshop A3

Joi, 8 decembrie 2022, în intervalul 16:00-18:00, în sala D2 a Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, corp D, va fi organizat Workshop-ul: „Comunicarea de brand în era fake news: oportunități și provocări pentru practicieni” de către Lect. univ. dr. Daniel-Rareș OBADĂ de la Departamentul de Științe ale Comunicării și Relații Publice din cadrul Facultății de Filosofie și Științe Social-Politice. Evenimentul se adresează atât studenților de la specializarea Comunicare și relații publice, Jurnalism, Marketing, Psihologie, dar și practicienilor care activează în industria MarCom. În cadrul acestui eveniment, participanții vor putea să afle informații actuale despre modul în care sunt definite fake news-urile, ce tipuri de fake news există, care sunt sursele ce creează fake news, precum și cum pot afecta acesta (pozitiv sau negativ) comunicarea de brand. Participanții vor putea să înțeleagă modul în care s-a schimbat comunicarea de brand în era fake news, precum și ce strategii de comunicare pot utiliza specialiștii în vederea contracarării efectelor negative ale fake news-urilor la nivelul capitalului de brand.

„Internetul a schimbat în mod fundamental maniera în care brandurile comunică cu potențialii clienți, necesitând eforturi din ce în ce mai mari din partea specialiștilor pentru ca o companie să reușească într-o societate digitală, în care piețele locale și naționale se transformă într-o piață globală interconectată. Fenomenul fake news care s-a manifestat inițial cu virulență în sfera politică, a început să fie din ce în ce mai studiat și în sfera economică, în special în contextul comunicării de brand, în ultimii ani. Workshop-ul Comunicarea de brand în era fake news: oportunități și provocări pentru practicieni reprezintă ultima etapă dintr-un proiect de cercetare finanțat printr-un grant intern al Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, cod proiect GI-UAIC-2018-09, pe care l-am derulat în ultimii ani, în care am studiat rolul stării de flux în distribuirea știrilor false despre branduri pe rețelele sociale online. Rezultatele cercetării au fost diseminate prin publicarea unor articole de specialitate în reviste internaționale cu factor de impact, având atât implicații teoretice importante, cât și manageriale pentru practicienii care activează în domeniul comunicării de brand. În cadrul workshop-ului vom discuta atât oportunitățile, cât și provocările pe care le prezintă fake news-urile pentru specialiștii  în comunicare de brand.” – Lect. univ. dr. Daniel-Rareș OBADĂ,  Director de proiect

 Participanții se pot înscrie GRATUIT la workshop până pe 7 decembrie 2022, în limita locurilor disponibile, accesând formularul de înscriere disponibil aici: https://forms.gle/a7FSgefyebGHsZbt5

Ne-ar face o deosebită plăcere să participați și la eveniment.

*Notă: „Această activitate a fost finanțată prin programul Granturi de cercetare acordate de către Universitatea “Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Grant UAIC, cod GI-UAIC-2018-09.”

Persoana de contact:

Lect. univ. dr. Daniel-Rareș Obadă, Director de proiect

Facultatea de Filosofie și Științe Social-Politice din Iași

Departamentul de Științe ale Comunicării și Relații Publice

E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Competiția Bursa „Sfântul Dumitru”,

Studenții UAIC își pot depune dosarul până vineri, 21 octombrie 2022.

Detalii sunt publicate pe site-ul Universității, la adresa : https://www.uaic.ro/studentii-uaic-se-pot-inscrie-la-competitia-bursa-sfantul-dumitru/

Go to top