Studenți
Întrebari Frecvente şi Suport pentru studenţii de la ID
Pagina de Intrebari Frecvente şi Suport pentru studenţii de la ID
CUM POT VEDEA NOTELE?
Îti pozi vizualiza notele pe http://simsweb.uaic.ro .
Primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa iti creezi un cont. Dai click pe “Login” in dreapta sus si te duce intr-o alta pagina unde apesi pe ”Create new user”. Acest cont nu este deja creat ca la gesco, ci il creezi singur folosind numarul matricol pe care il gasesti in carnetul tau de student, username este numarul matricol, iar parola trebuie sa fie de minimum 7 caractere din care cel putin unul trebuie sa fie caracter special gen: “,” “.” “;” etc.
La adresa de mail poti trece orice adresa de e-mail: @yahoo.com, @gmail.com etc.
Raspunsul la intrebarea de securitate trebuie sa il tii minte in cazul in care vei avea probleme cu contul tau.
Dupa ce completezi toate campurile apesi pe “Create user”.
Trebuie sa mergi mai departe in contul tau de e-mail pentru a confirma crearea contului si uploadul informatiilor din baza de date.
Te vei loga mai apoi si vei putea vedea notele tale, situatia taxelor (va fi introdusă şi în acest program).
In cazul in care nu apar notele nu scrie administratorului aplicatiei deoarece notele sunt trecute de catre secretare in baza de date la care se conecteaza acest site; daca cumva iti apar note de genul “-1000″ sunt greseli care se vor rezolva si apar din preluarea datelor din baza de date GESCO.
Gasesti un Help destul de dragut daca dai click pe “here be dragons!” si vrei sa te informezi.
CÂTE EXAMENE GRATUITE POT SA DAU?
Fiecare student al Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași beneficiază de posibilitatea de a susține, în mod gratuit, în același an universitar, o evaluare și o reevaluare pentru fiecare disciplină prevăzută în planul de învățământ cu evaluare finală (examen sau colocviu).
Art. 58. (1) Studentul care nu a promovat o disciplină din anul universitar curent în urma evaluărilor finale gratuite poate susține reevaluarea cu taxă (fără refacerea activității didactice), pe parcursul aceluiași an universitar, în baza unei cereri scrise sau a înscrierii pe platforma facultății (eventual alte metode de colectare) dacă examenul este programat într-o sesiune de restanțe.
(2) Studentul care nu a promovat o disciplină din anii de studii anteriori poate susține, în baza unei cereri scrise sau a înscrierii pe platforma facultății (eventual alte metode de colectare), cu refacerea activității didactice la disciplina respectivă: cursuri, seminarii, laboratoare, activități de practică etc.
(3) Pentru disciplinele cu evaluare pe parcurs, fiecare cadru didactic va preciza în Fișa disciplinei dacă și care componente ale evaluării pot fi susținute și în sesiunile de reexaminare și măriri.
CUM IMI POT MĂRI NOTA ?
Art. 59. Măririle de notă. Un student poate beneficia, într-un semestru universitar, de două măriri de notă la disciplinele din semestrul respectiv; acestea se vor susține numai în semestrul respectiv. În acest caz, rezultatul reexaminării nu poate conduce la scăderea notei obținute anterior. În urma reexaminării pentru mărirea notei, rezultatul se modifică numai atunci când nota este mai mare decât cea anterioară și se concretizează în nota dată de comisia de examinare. Reexaminarea pentru mărirea notei este gratuită.
Art. 60. Reevaluările și măririle se pot susține numai în sesiunile de reexaminare aprobate prin structura anului universitar.
Art. 61. Contestarea notei finale. (1) Dacă studentul consideră că a fost notat incorect, va adresa cadrului didactic corector o solicitare de reevaluare a tezei, în termen de 48 de ore de la afișarea notelor în Sistemul Integrat de Managementul Școlarității (e-Sims). Cadrul didactic corector are obligația de a reevalua lucrarea în termen de 2 zile lucrătoare de la primirea solicitării. În situația modificării notei, cadrul didactic operează în catalog corectarea notei, în condițiile stipulate de Procedura operaţională de organizare a activităţii privind gestiunea rezultatelor obţinute de studenţi la evaluările finale la disciplinele incluse în planurile de învăţământ nr. UAIC 6506/04.05.2017, art.23. Dacă nota rămâne neschimbată și studentul consideră în continuare că notarea s-a făcut incorect, acesta va depune la secretariatul Facultății o contestație adresată decanului, prin care să solicite reevaluarea lucrării scrise de către o nouă comisie.
(2) Contestația se depune la secretariatul Facultății, în termen de 5 zile de la afișarea notelor în Sistemul Integrat de Managementul Școlarității (e-Sims). Decanul numește comisia de soluționare a contestației, formată din două cadre didactice din departament, fără includerea cadrelor didactice care au făcut parte din comisia de evaluare.
(3) Nota se modifică doar în situația în care există o diferență de cel puțin un punct față de nota finală acordată inițial. Nota rezultată în urma reevaluării va fi trecută în catalog de către decan.
(4) Rezultatele obţinute la evaluările orale nu pot fi contestate.
Art. 62. Încheierea situației școlare a studentului de la învățământul cu frecvență, cu frecvență redusă și la distanță se face în termenul prevăzut de Universitate prin Structura anului universitar
ÎN CE CONDIȚII POT FI EXMATRICULAT?
Art. 30. (1) Exmatricularea are loc dacă studentul se află în una dintre următoarele situații:
a) nu a semnat Contractul de studii/ Actul adiţional;
b) nu s-a înscris la cursuri la începutul semestrului, prin completarea Fișei semestriale;
c) nu a achitat taxele de școlarizare în termenele stabilite;
d) a fost propus pentru exmatriculare ca sancțiune pentru fraudă în activitatea universitară, conform dispozițiilor Codului de etică;
e) a fost propus pentru exmatriculare ca sancțiune pentru abateri grave de la disciplina universitară, conform dispozițiilor Codului de etică;
f) la sfârșitul anului are discipline nepromovate în anii de școlarizare parcurși însumând mai mult de 30 de credite;
g) la sfârșitul ultimului an are cel puțin o disciplină nepromovată din anii de școlarizare parcurși;
h) s-a retras de la studii, situație în care nu are drept de reînmatriculare și poate reveni la programul de studii numai prin concurs de admitere;
i) nu a depus cererea de revenire la studii sau a depășit durata maximă a întreruperii studiilor, conform prezentului regulament.
(2) Procedura de exmatriculare se declanșează la propunerea conducerii facultății și se finalizează prin decizia Rectorului
3) Decizia de exmatriculare se comunică studentului prin e-mail (pe adresa din fișa de înscriere la facultate/dosarul actualizat al acestuia) și prin afișarea unui anunț la secretariatul și/sau pe site-ul facultății la care a fost student, în care se menționează că a fost emisă decizia de exmatriculare a acestuia. Pentru asigurarea confidențialității, anunțul va conține: numărul matricol, numărul și data emiterii deciziei de exmatriculare, data afișării. Studentul se va identifica prin numărul matricol. Anunțul rămâne afișat timp de 60 de zile
CUM MĂ POT REÎNMATRICULA?
Art. 32. (1) Reînmatricularea studenților se realizează astfel:
a) un student exmatriculat care are discipline nepromovate în anii de școlarizare parcurși până la data reînmatriculării însumând cel mult 30 de credite poate fi reînmatriculat în anul de studii superior celui din care provine;
b) un student exmatriculat care are discipline nepromovate în anii de școlarizare parcurși până la data reînmatriculării însumând mai mult de 30 de credite va fi reînmatriculat în același an de studii din care a fost exmatriculat;
c) un student exmatriculat în an terminal, care are nepromovată cel puțin o disciplină obligatorie sau opțională înscrisă în planul de învățământ al programului de studii pe care l-a urmat, se va reînmatricula în același an de studiu (anul terminal);
d) studenții exmatriculați pentru neachitarea taxei de școlarizare se supun acelorași prevederi de la literele (a), (b) și (c), după parcurgerea procedurilor de reînmatriculare;
(2) Studiile efectuate în cadrul programului de studii întrerupt ca urmare a exmatriculării determinate de încălcarea prevederilor Codului de etică nu sunt recunoscute în cazul unei noi înmatriculări
(3) Studenții școlarizați conform Legii nr. 84/1995 și care au fost exmatriculați nu pot fi reînmatriculați. Ei pot dobândi statutul de student în urma unui concurs de admitere
Art. 33. (1) Studenții care au fost exmatriculați au obligația, la reînmatriculare, să semneze și să respecte prevederile Contractului de studii al seriei cu care au fost reînmatriculați și să îndeplinească cerințele rezultate în urma modificării planurilor de învățământ, aplicându-se sistemul european de credite transferabile.
(2) Recunoașterea disciplinelor se face de către o comisie constituită în acest sens, la nivel de facultate/departament, cu verificarea identității de curriculă, pentru fiecare disciplină, între momentul promovării examenului și momentul reînmatriculării.
(3) Această exigență este valabilă și în situația în care studentul este înscris, în mod repetat, în același an de studiu.
ÎNSCRIEREA LA CURSURI
Art. 26. Înscrierea la cursuri. (1) Un student înmatriculat la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași este obligat să se înscrie la cursuri la începutul fiecărui semestru universitar pentru discipline obligatorii și opționale din planul de învățământ al programului de studii, însumând 30 de credite, după un calendar stabilit de fiecare facultate. În aceeași perioadă, studentul se poate înscrie și la discipline facultative. Fișa de înscriere semestrială va indica disciplinele opționale alese, pentru fiecare semestru. Pentru studenții care beneficiază de stagii de mobilitate internă/internațională, facultatea va stabili un calendar distinct.
(2) Fișa de înscriere, anexă la Contractul de studii, trebuie să cuprindă disciplinele pe care studentul le va urma și examenele restante la care se va prezenta.
(3) Înscrierea în semestrul al doilea se face numai în același an de studii (de exemplu, cazul reluării studiilor ca urmare a întreruperii).
(4) Înscrierea la începutul anului universitar se face astfel:
a) un student care, în anii de școlarizare parcurși, a acumulat discipline nepromovate însumând cel mult 30 de credite va fi înscris în anul de studii superior celui din care provine;
b) un student care, în anii de școlarizare parcurși, a acumulat discipline nepromovate însumând mai mult de 30 de credite va fi înscris în ultimul an de studii pe care l-a urmat, în limita capacității de școlarizare a programului de studii;
c) un student care, la încheierea anului terminal de studii, are nepromovată cel puțin o disciplină obligatorie sau opțională înscrisă în planul de învățământ al programului de studii pe care îl urmează va fi înscris în același an de studiu (anul terminal), în limita capacității de școlarizare a programului de studii.
(5) Disciplinele nepromovate din anii anteriori vor fi refăcute în regim cu taxă.
(6) Recunoașterea creditelor acumulate la disciplinele promovate anterior se va face fără plata unor taxe
Art. 27. (1) În urma completării Fișei de înscriere, fiecărui student i se eliberează următoarele documente:
a) carnetul de student;
b) legitimația de student pentru reducere la transport, care se acordă numai studenților de la forma de învățământ cu frecvență (IF), în condițiile legii.
(2) Aceste documente se vizează anual, pe întreg parcursul anilor de studiu, cu condiția îndeplinirii obligațiilor referitoare la plata taxelor și semnarea fișei semestriale.
CUM MĂ ÎNSCRIU LA EXAMENUL DE LICENŢĂ?
Art. 74. Studiile universitare de licență se încheie cu un examen de licență/diplomă. Media minima de promovare a licenței este 6. Tema pentru lucrarea de licență/diplomă se alege în penultimul an de studii (anul II sau III, după caz).
Art. 75. Examenul de licență/diplomă se susține pe baza unei metodologii aprobate anual de Senatul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași și elaborate în conformitate cu Ordinul Ministrului de resort privind cadrul general de organizare a examenelor de finalizare a studiilor în învățământul superior.
Art. 76. La examenul de licență organizat de Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași se poate prezenta orice absolvent al studiilor universitare de licență din România, absolvent în condițiile legii, dacă a acumulat cel puțin 50% din creditele programului de studii în această instituție sau în alte instituții acreditate cu care Universitatea are acorduri de parteneriat.
Art. 77. Absolvenții care au promovat examenul de licență/diplomă primesc titlul de licențiat în domeniul pe care l-au urmat, confirmat printr-o diplomă de licență/ diplomă de inginer, însoțită de suplimentul la diplomă, în care se consemnează programul de studii urmat, disciplinele studiate, precum și alte detalii privind activitatea didactică depusă de student pe parcursul anilor de studio (inclusiv mobilitățile academice efectuate pe parcursul studiilor)
Art. 78. Absolvenții care nu susțin/promovează examenul de finalizare a studiilor pot să primească, la cerere, Adeverință de absolvent fără examen de finalizare a studiilor și Situația școlară. Aceștia pot susține acest examen în orice altă sesiune, în condițiile stabilite de lege, cu respectarea hotărârilor Senatului Universității.
Art. 79. La încheierea perioadei de studii la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, studenții internaționali aflați în mobilități temporare primesc de la Biroul Erasmus+ un document referitor la situația școlară, cuprinzând toate notele, notele ECTS și creditele obținute la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, document întocmit pe baza adreselor trimise de către Facultățile la care studentul a urmat cursuri și centralizate de către Biroul Erasmus+.
Examenul de licenţă se organizează în două sesiuni: de vară (iulie), iarnă (ianuarie-februarie) şi într-o sesiune specială de toamnă (septembrie-octombrie) pentru situaţii deosebite. Înscrierile la examen se fac într-o perioadă stabilită şi anunţată prin secretariatele facultăţilor. La înscriere, candidaţii trebuie să prezinte următoarele documente:
1. Fişă de înscriere la examenul de finalizare a studiilor – anexa 2;
2. Formular privind înscrierea numelui după căsătorie pe documentele oficiale conform Ordinul MEN, (unde este cazul);
3. Acordul de prelucrare a datelor – finalizare studii;
4. Declaraţia de autenticitate –semnată de candidat şi de către profesorul coordonator;
5. Cerere eliberare acte finalizare studii (adeverinţă absolvent);
6. Lucrarea de licenţă/disertaţie în format pdf;
7. Raportul de similitudine;
8. Copie după certificatul de naştere;
9. Copie după certificatul de căsătorie (acolo unde este cazul);
10. Copie după cartea de identitate;
11. Fişa de lichidare