Studenți
Taxe de studiu: achitarea, restituirea, scutirea şi reducerea
EXTRAS DIN REGULAMENTUL PRIVIND ACTIVITATEA PROFESIONALĂ A STUDENȚILOR CICLUL DE STUDII UNIVERSITARE DE LICENȚĂ
REGULI PRIVIND TAXELE (CONDIȚII DE PLATĂ, RESTITUIRE)
Art. 80. (1) Taxele de școlarizare sunt propuse de către Consiliile facultăților, avizate de către Biroul Executiv al Consiliului de Administrație și Consiliul de Administrație și aprobate de Senatul Universității. Acestea se aplică tuturor studenților înscriși la studii în anul universitar curent în regim cu taxă și se achită fie integral, fie în tranșe, conform unui calendar aprobat de către Biroul Executiv al Consiliului de Administrație.
(2) Conducerea fiecărei facultăți poate analiza situațiile deosebite și poate decide modificarea acestor termene, precum și eventualele scutiri, cu motivarea deciziei.
(3) Fac excepție de la calendarul pe semestrul I studenții înmatriculați în urma examenului de admitere, care achită taxa de școlarizare conform Metodologiei privind organizarea admiterii în învățământul superior.
Art. 81. (1) Studentul în regim cu taxă va achita taxele conform calendarului. În caz de nerespectare a acestuia, studentului i se aplică următoarele limitări:
a) nu se poate prezenta la examene, în sesiunea ordinară ori de restanță;
b) nu poate completa și depune fișa de înscriere;
c) nu beneficiază de alte drepturi specifice, conform legii;
d) la sfârșitul semestrului va fi exmatriculat.
(2) La înscriere, dacă este la taxă, studentul va achita sumele restante din anul parcurs anterior și prima tranșă din taxa aferentă anului în care se înscrie.
Art. 82. (1) În cazul retragerii de la studii sau al întreruperii studiilor, studentul înmatriculat cu taxă la învățământ cu frecvență, în funcție de data la care a fost depusă cererea de retragere sau de întrerupere a studiilor, datorează Universității taxă de școlarizare, după cum urmează:
a) dacă cererea este înregistrată în intervalul 1 octombrie - 5 decembrie a anului universitar, va datora 25% din taxa de școlarizare totală (jumătate din taxa aferentă semestrului I);
b) dacă cererea este înregistrată în intervalul 6 decembrie - 15 martie, va datora 50% din taxa de școlarizare totală (taxa aferentă semestrului I);
c) dacă cererea este înregistrată în intervalul 16 martie - 15 mai, va datora 75% din taxa de școlarizare totală (taxa aferentă semestrului I și jumătate din taxa pentru semestrul al II- lea);
d) dacă cererea este înregistrată după data de 15 mai, va datora taxa de școlarizare integrală.
(2) Taxa netă de plată la momentul retragerii/întreruperii studiilor se va determina ca diferența între taxa totală datorată cumulat și taxa totală achitată cumulat de la începutul anului universitar, la care se adaugă eventualele taxe neachitate în anii universitari anteriori.
Art. 83. (1) În cazul retragerii de la studii sau al întreruperii studiilor, studentul de la învățământ la distanță sau cu frecvență redusă, în funcție de data la care a fost depusă cererea de retragere sau de întrerupere a studiilor, datorează Universității taxă de școlarizare, după cum urmează:
a) dacă se solicită retragerea în termen de 5 zile de la semnarea Contractului de studii, dar nu a primit resursele de învățare, i se va reține 10% din taxa de școlarizare pentru semestrul I;
b) dacă cererea de retragere se face după primirea resurselor de învățare, facultatea va reține 50% din taxa semestrială;
c) dacă cererea de retragere se face după efectuarea activităților tutoriale directe, a laboratoarelor, facultatea va reține taxa de studiu pentru întregul semestru.
(2) În cazul întreruperii de școlaritate, în momentul reluării studiilor se va achita diferența de taxă de școlarizare rămasă neplătită plus diferența de taxă dintre seria cu care este în prezent și taxa seriei cu care a fost în momentul întreruperii de școlaritate.
Art. 84. La reînmatriculare, indiferent de motivul exmatriculării, studentul va achita, odată cu taxa de reînmatriculare, eventualul debit restant din anii universitari anteriori în care a urmat programele de studii în cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” din Iași.
Art. 85. (1) Taxa pentru refacerea activității didactice se plătește pentru toate examenele nepromovate în anii de studii anteriori, indiferent de numărul de prezentări în sesiunile precedente și de statutul studentului (buget sau taxă). Taxa pentru refacerea activității include posibilitatea de a se prezenta la două evaluări finale pe parcursul anului universitar în care reface activitatea didactică.
(2) Taxa pentru refacerea activității didactice la o disciplină se calculează astfel: taxa de școlarizare pe semestrul în curs/30 x numărul de credite alocate disciplinei respective.
(3) Facultățile pot decide reducerea cu 50% a taxei pentru refacerea activității la o disciplină nepromovată din anii anteriori pentru studenții cărora li se recunosc rezultatele obținute la componentele evaluării pe parcurs la disciplina respectivă.
Art. 86. Restituirea taxei de şcolarizare se face pe baza unei cereri depuse la facultate în termenul de prescripţie de 3 ani de la data plăţii taxei. La cerere se ataşează copie după cartea de identitate, extras de cont/chitanţa care face dovada achitării sumei, precum şi un extras de cont pe numele studentului în care să se poata face restituirea