Studenți
Ghidul studentului la ID
GHIDUL STUDENTULUI LA ID
Informaţii generale DESPRE FACULTATE
Date de contact
Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" Iaşi
Facultatea de Filosofie şi Ştiinţe Social-Politice
B-dul Carol I, nr. 11 – RO 700506 – IAŞI
Tel: 0232-201154 0232-201650- ID Fax: 0232-201154
Web: www.fssp.uaic.ro
DEPARTAMENTE ŞI PROGRAME DE STUDII
În prezent Facultatea de Filosofie şi Știinţe Social-Politice este formată din şapte departamente care gestionează şapte programe de licenţă la zi, două programe de licenţă la ID, 11 programe de masterat şi patru specializări la doctorat
Departament |
Programe de licență |
Programe de masterat |
Doctorat |
Departamentul de Filosofie |
Filosofie |
Filosofie Aplicată şi Management Cultura |
|
Departamentul de Sociologie şi Asistenţă Socială |
Sociologie Asistenţă Socială Resurse Umane |
Securitate Comunitară şi Controlul Violenţei Probaţiune, Mediere şi Asistenţa Socială a Victimelor Infracţiunilor Masterat European de Protecţie a Drepturilor Copilului Supervizare şi planificare socială : Familia şi Managementul Resurselor Familiale |
|
Departamentul de Ştiinţe Politice, Relaţii Internaţionale şi Studii Europene |
Ştiinţe Politice Relaţii Internaţionale şi Studii Europene |
Politici Publice şi Management Instituţional Studii de Dezvoltare Internaţională |
|
Departamentul de Ştiinţe ale Comunicării şi Relaţii Publice |
Comunicare şi Relaţii Publice |
Relaţii publice şi publicitate |
|
Departamentul de Cercetare |
|
|
|
Şcoala doctorală |
|
|
Doctorat: Filosofie Doctorat: Sociologie Doctorat: Ştiinţe politice Doctorat: Ştiinţe ale Comunicării |
Departamentul Învăţământ la distanţă |
Asistenţă Socială Comunicare şi Relaţii Publice |
|
|
ÎNVĂȚĂMÂNTUL LA DISTANȚĂ
DATE DE CONTACT
Prodecan responsabil cu programele de studii învățământ la distanță Prof. Univ. Dr. Anton Adămuț
Responsabil program studii Asistență Socială ID - Conf. Univ. Dr. Mihaela Rădoi Email:
Secretar Gabriela Sevoie Email:
Administrator rețea- Alexandru Durnea Email:
PREZENTARE GENERALĂ
Dezvoltările recente din domeniul tehnologiilor informaţionale şi cel al comunicaţiilor au produs o schimbare atât în planul necesităţilor de dobândire a cunoştinţelor cât şi în modul în care sunt oferite programele de studiu în cadrul instituţiilor de învăţământ.
Principala modificare se referă la oferta de învăţământ centrată pe nevoile studentului, care îl plasează în centrul procesului de învăţământ şi la integrarea tehnologică a resurselor de învăţământ distribuite. În contextul reformei învaţământului superior, Ministerul Educaţiei Naţionale a promovat introducerea unei forme moderne de învăţământ: Învăţământ la distanţă (ID) şi Învăţământ cu frecvenţă redusă (IFR) în cadrul instituţiilor de învaţământ superior.
Prin natura sa, învăţământul la distanţă este o formă flexibilă de educaţie, întrucât oferă studenţilor posibilitatea de a opta asupra locului şi timpului în care să se instruiască. De asemenea, învăţământul la distanţă oferă studenţilor posibilitatea de a studia individual, la locul de muncă sau acasă şi de a desfăşura activităţi de învăţământ în grup, în centre ID situate la distanţă faţă de instituţia de învăţământ.
Învăţământul la Distanţă implică utilizarea unei game largi de tehnologii de învăţământ: materiale de studiu tipărite, tehnici audio şi video interactive, multimedia, tele-cursuri tehnologii de învăţare mediate de calculator sau reţele de calculatoare.
Flexibilitatea programului de studiu şi posibilitatea de a comunica cu profesorii în formule non-tradiţionale (corespondenţă, prin mesaje electronice) constituie avantaje pentru studenţii care sunt deja activi pe piaţa forţei de muncă şi nu dispun de timpul necesar pentru a frecventa cursurile în regim de zi. Aceasta formă se adresează absolvenţilor de liceu, absolvenţilor care intenţionează să obţină o a doua licenţă.
Învățământul la distantă este o formă de organizare a procesului didactic adaptată ritmului alert de evoluție a știintelor și a societății, dar și nevoilor de profesionalizare și reconversie profesională a adulților. El răspunde mai ales nevoii de educație permanentă și este deschis tuturor categoriilor de adulți care optează pentru continuarea studiilor, dar este ales ca modalitate de formare mai ales de adulții care au deja un loc de muncă stabil, iar provocarile profesionale le impun specializarea într-un domeniu apropiat de interesele lor de evoluție în carieră. Flexibilitatea programului de studiu și posibilitatea de a comunica cu profesorii în formule non-tradiționale (prin corespondența, prin mesaje electronice etc.) constituie avantaje pentru studenții care sunt deja activi pe piața forței de muncă și nu dispun de timpul necesar pentru a frecventa cursurile în regim de zi.
SPECIFICUL PROCESULUI DE ÎNVĂŢĂMÂNT PENTRU FORMA DE ID
Activităţile educaţionale ale programelor de învăţamânt la distanţă sunt diferite de cele specifice programelor organizate în forma de învăţământ cu frecvenţă. Cursurile şi seminariile sunt înlocuite de activităţile tutoriale, care sunt forme flexibile de organizare a procesului didactic şi presupun implicarea activă a studentului în înţelegerea materiei şi în rezolvarea problemelor specifice.
Rolul tutorelui care este desemnat pentru fiecare disciplină este acela de a-l orienta pe student în învăţarea autonomă, de a-i forma şi a-i dezvolta deprinderea de a învăţa, de a corecta temele de control pe care studenţii trebuie să le finalizeze înainte, în timpul sau după activităţile tutoriale (în funcţie de specificul disciplinei şi de complexitatea acestora), de a oferi feed-back permanent şi de a ajuta în ameliorarea procesului de învăţare.
Temele de control pot fi transmise tutorilor fie în timpul activităţilor tutoriale, fie în format electronic pe platforma Moodle la termenele stabilite în programele analitice şi în calendarele disciplinelor.
Personalul (coordonatorii şi tutorii de disciplină) din cadrul Departamentului pentru ID din cadrul facultăţii este calificat în domeniul ID şi oferă asistenţă şi consiliere educaţionala specifică ID, sprijinind cursanţii de la forma de învăţământ la distanţă.
Coordonatorii de disciplină sunt cadre didactice titulare ale Facultăţii de Filosofie şi Ştiinţe Social Politice.
În scopul sprijinirii studenţilor, cadrele didactice au stabilit un program de consultaţii (afişat la avizierele departamentelor dar şi la departamentul ID https://www.fssp.uaic.ro/studenti/informatii-utile/programe-de-consultatii) dar în acelaşi timp studenţii pot interacţiona cu cadrele didactice prin intermediul e-mailului şi platformei Moodle, grupurilor de suport constituite pe fiecare specializare şi an de studiu.
La nivelul departamentului se utilizează tehnologii specifice pentru pregătirea studenţilor de la forma de învăţământ ID, în care sunt incluse: suporturi de curs materiale/tehnologii care să permită autoinstruirea şi autoevaluarea, existente în cadrul platformei (https://e-learning.fssp.uaic.ro/course/view.php?id=106).
Sistemele de comunicare cu studentul implică folosirea Internet-ului în vederea accesării platformei de e-Learning. Fiecărui student i se atribuie un cont individual (pe bază de user şi parolă proprie).
Studentul are acces la toate materialele aferente disciplinelor din cadrul specializării pe care o urmează.
Toate informaţiile privind accesul pe platforma, crearea contului de utilizator, încărcarea materialelor sunt prezentate în ghidurile de prezentare ale platformei dar si pe site-ul facultăţii. Administratorul de reţea moderează grupurile de discuţii şi asigură asistenţă atât studenţilor cât şi cadrelor didactice în gestionarea informaţiilor de pe platformă (informare, instruire, evaluare pe parcurs, evaluare finală).
Activitatea de învăţământ în cadrul specializărior (activităţi tutoriale şi asistate) de la nivelul Departamentului pentru I.D. se desfăşoară în zilele de sâmbătă şi duminică în spaţii adecvate întâlnirilor tutoriale sau asistate sau a întâlnirilor de grup în cadrul orelor de sinteză aşa cum reiese din orar afisat la avizierul departamentului dar si pe site-ul facultăţii secţiunea învaţământ la distanţă.
MODUL DE DISTRIBUIRE A RESURSELOR DE ÎNVĂŢĂMÂNT
Studenții au acces la cursurile aferente fiecări specializări și an de studiu în baza contractului de studii și a fișei de înscriere semestrială. Accesarea cursurilor se face în baza unui usser și a unei parole.
Studenţii primesc informaţii privind titlurile de material bibliografic structurate pe specializări ce pot fi accesate la biblioteca universităţii.
Studenţii au la dispoziţie fondul de carte al Bibliotecii Centrale Universitare "Mihai Eminescu" Iaşi (inclusiv al filialelor bibliotecii).
Accesul la bibliotecile Universităţii se face în baza permisului la biblioteci. Permisul poate fi obţinut la începutul anului I şi se reînnoieşte anual.
Studenţii au acces la bazele de date internaţionale prin programul ANELIS de la oricare dintre calculatoarele din Universitate.
DURATA ŞI FINALIZAREA STUDIILOR
Durata studiilor ID este de 3 ani şi asigură o pregătire echivalentă cu cea a studenţilor de la forma cu frecvenţă. Absolvirea studiilor conferă studenţilor ID dreptul la o diplomă de licenţiat în specializarea aleasă, cu toate drepturile legale pe care aceasta le oferă ulterior în câmpul muncii.
Planurile de învăţământ alcătuite din totalitatea disciplinelor ce vor fi studiate pe parcursul ciclului de şcolarizare sunt identice cu cele de la forma de învăţământ cu frecvenţă.
Ciclul de învăţământ se finalizează cu examenul de licenţă.
Diplomele şi certificatele de studii sunt eliberate de către Universitatea "Alexandru I. Cuza" din Iaşi în conformitate cu Regulamentul actelor de studii, absolvenţilor care au parcurs programul de studiu în sistemul de învăţământ la distanţă. Informaţii privind modalitatea prin care se pot obţine actele de studii sunt disponibile la adresa http://www.uaic.ro/uaic/bin/viewrev/Academic/actedestudii?language=ro#2.
Evaluarea cunoştinţelor studentului se realizează prin: examene, colocvii, referate, proiecte, verificări pe parcurs, teme de control precum şi prin orice altă modalitate stabilită de profesor. Prin promovarea unei discipline, adică prin obţinerea notei minime 5 (cinci), studenţii obţin creditele alocate acelei discipline prin planul de învăţământ.
Programarea activităţilor tutoriale, aplicative şi de verificare este stabilită la începutul fiecărui semestru în setul de calendare pentru disciplinele de studiu, cuprinzând tematica cursului şi programarea activităţilor tutoriale, aplicative şi de verificare.
Informaţiile despre orar pot fi accesate de la distanţă şi se vor găsi de asemenea şi la panourile facultăţii.
TAXELE DE ŞCOLARIZARE
Taxele de şcolarizare sunt stabilite anual şi se achită astfel:
- 50 % din taxă în primele 15 zile calendaristice ale semestrului;
- 50% din taxă cu minimum 10 zile calendaristice înaintea începerii sesiunii.
Biroul Consiliului Facultăţii poate analiza situaţiile deosebite şi poate decide modificarea acestor termene, cu justificarea deciziei.
Taxa de studiu include:
- materialele de curs (pe suport electronic) pentru toate disciplinele de studiu,
- activităţile tutoriale directe şi la distanţă,
- activităţile aplicative asistate,
- accesul la bilioteca universităţii,
- accesul în spaţiile de învăţământ ale Facultăţii de Filosofie şi Ştiinţe Social Politice,
- accesul la manifestările ştiinţifice organizate în cadrul facultăţii,
- examinări (fiecare student are dreptul la două examinări pentru aceeaşi disciplină, începând cu a treia examinare este obligat să achite o taxă de reexaminare).
SPECIALIZAREA ASISTENŢĂ SOCIALĂ
Specializarea Asistenţă Socială a fost acreditată pentru forma de învăţământ cu frecvenţă prin HG 260/2019. Cadrele didactice implicate în realizarea programului colaborează cu: colegi de la alte universităţi din ţară, specialişti în diverse domenii ale asistenţei sociale; specialişti din administraţia publică locală (primărie, prefectura etc.) şi din instituţiile de asistenţă socială; colegi de la specializările similare din câteva universităţi europene. Pentru realizarea activităţilor de practică există parteneriate cu principalii furnizori de servicii sociale din judeţ în mod special, cu Direcţia Judeţeană de Asistenţă Socială Iaşi, Direcţia de Asistenţă Comunitară Iaşi, Centrul Diecezan Caritas.
Activităţile didactice şi de cercetare ale programului de licenţă asistenţă socială se desfăşoară în spaţiile disponibile ale Facultăţii de Filosofie şi Ştiinţe Social-Politice, precum şi în sălile închiriate din afara Universităţii. Aceste săli dispun de diferite dispozitive de comunicare de ultimă generaţie, fiind totodată recent renovate.
Configurat ca ofertă educaţională centrată pe student, programul de licenţă asistenţă socială este ancorat într-un mediu de învăţare interdisciplinar, astfel încât studentul să se poată forma ca viitor asistent social, cercetător în asistenţa socială, consilier de probaţiune, consilier şcolar, facilitator comunitar, mediator social, specialist şi coordonator proiecte sociale, inspector social, profesor în învăţământul secundar, furnizor independent de servicii sociale.
Absolvenţii specializării asistenţă socială pot fi angajaţi în: instituţii de învăţământ secundar, administraţia publică, servicii publice de asistenţă socială, organizaţii neguvernamentale.
SPECIALIZAREA COMUNICARE ŞI RELAŢII PUBLICE
Programul de licenţă comunicare socială şi relaţii publice se regăseşte în forma specializării de licenţă comunicare şi relaţii publice, din domeniul de licenţă ştiinţe ale comunicarii. Domeniul de licenţă ştiinţe ale comunicării este acreditat în cadrul Universităţii "Alexandru Ioan Cuza" Iaşi, prin HG 260/2019
Organizatorii programului de licenţă comunicare şi relaţii publice colaborează, în mod special, cu Facultatea de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării Universitatea Bucuresti, Facultatea de Ştiinţe Politice, Administrative şi ale Comunicării din cadrul Universităţii "Babes-Bolyai" Cluj-Napoca, Facultatea de Litere de la Universitatea Bucuresti, Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice din cadrul SNSPA Bucureşti şi Facultatea de Jurnalistică din cadrul Universităţii "Lucian Blaga" Sibiu. Până în prezent, această colaborare s-a concretizat în participari la sesiuni de comunicări ştiinţifice şi schimburi de experienţă la nivelul cadrelor didactice. Colaborarea a fost extinsă prin mobilităţi şi sesiuni ştiinţifice studenţeşti. În realizarea activităţilor didactice de la specializarea de licenţă Comunicare şi Relaţii Publice, departamentul beneficiază de sprijinul unor practicieni de relaţii publice din mediul de afaceri ieşean, al unor specialisti în comunicare din aministraţia publică locală şi al unor jurnalişti din presa locală. La finalizarea studiilor absolvenţii se pot angaja în instituţii ale administraţie publice locale şi centrale sau O.N.G-uri exercitând atribuţii de consilier de imagine, purtător de cuvânt, specialist în comunicare inter şi intrainstituţională,, mediator, strateg de campanii promoţionale în domeniul PR (PR instituţional, PR politic, PRprodus, PR-ONG, PR cultural, PR sportiv etc.).
ACTIVITĂȚI SPECIFICE ÎNVĂȚĂMÂNTULUI LA DISTANȚĂ: TUTORIATUL ȘI TEMELE DE CONTROL.
Activitățile educaționale ale programelor de învățământ la distanță sunt diferite de cele specifice programelor organizate în forma de zi. Cursurile și seminariile sunt înlocuite de activitățile tutoriale, care sunt forme flexibile de organizare a procesului didactic și presupun implicarea activă a studentului în descifrarea materiei și în rezolvarea problemelor specifice.
O activitate tutorială nu depășește patru ore convenționale. Rolul tutorelui care este desemnat pentru fiecare disciplina nu este acela de a transmite un volum oarecare de informații, ci de a-l orienta pe student în învățarea autonomă, de a-i forma / a-i dezvolta deprinderea de a învăța.
Pe tot parcursul studiilor universitare în regim de învățământ la distanță veți fi asistați de tutorii pentru fiecare disciplină, care au menirea de a corecta temele de control pe care trebuie să le finalizați înainte, în timpul sau după activitățile tutoriale (în funcție de specificul disciplinei și de complexitatea acestora), de a va oferi feed-back permanent și de a vă ajuta în ameliorarea procesului de învățare.
Temele de control pot fi transmise tutorilor în format electronic pe platforma de E-learning, e-mail sau în cadrul întâlnirilor față în față
Materialele de curs elaborate pentru învățământul la distanță oferă studentului posibilitatea de a-și însuși o mare parte a materiei în condiții de confort, acasa, prin studiu individual, activitățile tutoriale sunt în numar de 1-3 pentru fiecare disciplina studiată.
SFATURI PENTRU ORGANIZAREA ACTIVITĂȚII DE ÎNVĂȚARE
Învățământul la distanță presupune implicarea totala a studentului în propriul proces de învățare și solicită utilizarea unor strategii eficiente de management al resurselor disponibile (de timp, de spațiu, de documentare etc.). Iată câteva sfaturi menite să vă ajute să depășiți cu succes fiecare etapă a formării dvs. universitare:
Încercați să vă planificați timpul alocat învățarii astfel încât să acopere în timp real nevoile dvs. în raport cu ritmul individual de parcurgere a materiei.
Rezolvați toate temele de control și răspundeți la toate întrebarile incluse în manual, chiar dacă nu vă sunt solicitate pentru evaluare. Ele sunt formulate astfel încât să faciliteze înțelegerea materiei și să îndemne la aplicații.
Prezența la activitățile tutoriale vă va oferi în primul rând posibilitatea de a gasi răspunsuri la întrebarile dvs. și de a clarifica aspecte mai puțin accesibile la prima vedere. Încercați, asadar, să participați la toate activitățile tutoriale.
Nu ezitați să contactați tutorii de disciplină atunci când întâmpinați probleme în înțelegerea materiei sau în realizarea temelor de control.
CONSULTAȚIILE
În cazul în care vă confruntați cu probleme și întrebări pe care nu le puteți rezolva în timpul activității independente de învățare sau în timpul tutorialelor, puteți solicita tutorilor consultații individuale sau de grup. Aceste întâlniri au scopul de a vă îndruma în rezolvarea eventualelor probleme și nu de a continua activitatea de predare.
Consultațiile au un caracter specific atunci când sunt destinate îndrumării activității de elaborare a lucrarii de licență. Studenții sunt obligați să își aleagă tema lucrarii de licență și coordonatorul cu cel puțin trei semestre înainte de finalizarea studiilor și să se angajeze activ în realizarea acesteia.
BIBLIOTECI
Biblioteca Centrală Universitară "Mihai Eminescu" din Iaşi
Adresa: Strada Păcurari 4 / 700511 Iași, România
Telefon: +40 232 264245
Fax: +40 232 261796
Website:www.bcu-iasi.ro
Program: Luni - Vineri:
Împrumut la domiciliu: |
9.00 - 13.30; 15.00 - 19.30 |
Sala de lectură I: |
8.30 - 20.00 |
Sala de lectură II: |
8.30 - 20.00 |
Sala de lectură III: |
8.30 – 20.00 |
Sala Periodice: |
8.30 – 20.00 |
Sala Colecţii Speciale (et. II): |
8.30 - 14.30 |
Birou Permise noi, vize şi lichidări (parter): 8.30 – 20.00
Luni – Duminică:
Sala de lectură IV: 8.00 – 20.00
Cabinete individuale de studiu: non-stop
- Biblioteci filiale
Luni - Vineri:
Împrumut la domiciliu şi la sala de lectură: 9.00 - 19.30
Acces la sala de lectură: 8.30 - 20.00
SPAŢII DIDACTICE
Studenţii Facultăţii de Filosofie şi Ştiinţe Social-Politice îşi desfăşoară activităţile didactice în amfiteatre, laboratoare şi săli de curs. Iată căteva dintre ele:
Amfiteatrul "Mihail Kogălniceanu" (corp A – 240 locuri)
Amfiteatrul II.8 (corp A – 85 locuri)
Amfiteatrul P 9 (corp A – 85 locuri)
Sala Multimedia (corp A)
Sala HR (corp A – 30 locuri)
Sala D1 (corp D – 65 locuri)
Sala D2 (corp D – 50 locuri)
Sala D3 (corp D – 50 locuri)
Sala D 305 (corp D – 22 locuri)
Sala D 306 (corp D – 25 locuri)
Sala D 308 (corp D – 30 locuri)
Sala B 251 - Laborator de comunicare (corpul B – 24 locuri)
Laborator de Sociologie Asistenta Sociala
Laborator de Ştiinţe Politice şi Relaţii Internaţionale
Echipate cu tehnologii moderne (amf. "M.K", II. 8, P 9, D 1, D 2 şi D 3, D 308), sălile de curs şi seminar permit optimizarea activităţilor didactice, cât şi a celor de cercetare ale studenţilor.
Facultatea dispune de un Laborator Multimedia şi un Laborator Relaţii Internaţionale şi Studii Europene, un Laborator de Comunicare şi Relaţii Publice, un Laborator de Sociologie si Asistenta Sociala
VIZUALIZAREA NOTELOR
Îţi poţi vizualiza notele cu ajutorul aplicaţiei eSIMS pe care o găseşti accesând site-ul: http://simsweb.uaic.ro.
Primul lucru pe care trebuie să îl faci este să îţi creezi un cont. Pentru aceasta dai click pe "Login" (în dreapta sus a paginii). Vei ajunge pe o altă pagină unde dai clik pe "Create new user" (cu roşu sub butonul "Conectare).
Îţi creezi singur contul folosind numărul matricol din carnetul de student şi stabilind o parolă. Astfel, username este numărul matricol, iar parola trebuie să fie de minimum şapte caractere dintre care cel puţin unul trebuie să fie un caracter special, gen: #, $, % etc, deci cel puţin un caracter trebuie să nu fie literă sau cifră. Fii atent să nu o uiţi! La adresa de mail poţi trece orice adresă de e-mail: @yahoo.com, @gmail.com etc. Aceasta trebuie să fie validă şi operaţională, pentru că vei primi pe adresa specificată un mesaj de confirmare de care ai nevoie ca să-ţi definitivezi contul. Întrebarea de securitate şi răspunsul la aceasta trebuie să conţină cel mult 20 de caractere fiecare. Alege întrebări şi răspunsuri care să nu fie evidente pentru orice persoană, alege întrebări ale căror răspunsuri să fie foarte puţin probabil să le cunoască şi altcineva. Răspunsul la întrebarea de securitate ţine-l minte.
După ce completezi toate câmpurile, apeşi pe "Create user". Apoi trebuie să îţi deschizi contul de e-mail pentru a confirma crearea contului eSIMS şi actualizarea informaţiilor din baza de date şi revii la prima pagină, cea cu "Login". Acum te poţi loga şi vei putea vedea notele tale, situaţia taxelor, planuri de învăţământ etc. Odată logat, accesează pagina "Studenţi", apoi link-ul "Note, taxe". La părăsirea aplicaţiei apasă butonul "Logout". În caz contrar, există riscul ca datele tale personale să fie vizualizate şi de alţi colegi. Dacă ai nevoie de ajutor, apasă pe "Here be Dragons!". Pentru probleme legate de logare şi de administrare adresează-te Departamantului de Statistică şi Informatizare la tel. 0232-201595 sau trimiţând un e-mail la (Cristina Ştefanache, managerul aplicaţiei). Fiecare student are obligaţia de a-şi verifica notele în acest program de pe internet, deoprece cu acest program se încheie mediile şi se fac toate ierarhizările.
În cazul în care sesizezi vreo greşală privind situaţia ta şcolară trebuie să anunţi imediat secretariatul facultăţii.