Studenții de la CRP și RPP au participat la Conferința Națională Studențească FJSC - Media, creativitate și inovare digitală - iunie 2025

În perioada 20-22 iunie 2025, Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării a Universității din București a găzduit Conferința Națională Studențească cu tema Media, creativitate și inovare digitală. Evenimentul a reunit tineri pasionați de comunicare, relații publice, publicitate și new media din întreaga țară, într-un cadru dedicat dialogului academic și schimbului de idei.

La această ediție s-au remarcat prin participare activă a studenților de la specializarea Comunicare și Relații Publice și masteranzii de la Relații Publice și Publicitate, Facultatea de Filosofie și Științe Social-Politice, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, cu următoarele lucrări:

  • Mălina Florea - Ad court: un studiu despre influența culorilor asupra percepției brandurilor sponsor la turneele de Grand Slam - studentă în anul al III-lea, specializarea de licență Comunicare și Relații Publice, coordonată de Asist. univ. drd. Gabriela Poleac;
  • Bălțătescu Elena-Lavinia, Maria Iuliana, Moisii Maria-Ioana, Gemănari Elena-Larisa - Înțelegerea în profunzime a experienței post-consum ca urmare a expunerii mesajelor publicitare generate de inteligența artificială - studente în anul I, specializarea de masterat Relații Publice și Publicitate, coordonate de Conf. univ. dr. Daniel-Rareș Obadă;
  • Sîrghie Marina - Nostalgia ca punte către moștenirea transgenerațională. Când ritmul veșnic al brandurilor nostalgice întâlnește ritmul alert al mediului digital - studentă în anul al III-lea, specializarea de licență Comunicare și Relații Publice, coordonată de Lect. univ. dr. Ioana Grancea;
  • Ana-Maria Cotiugă Ana-Maria, Hulub Andreea, Rîmbu Iasmina și Crudu Claudiu - Impactul discursului suveranist transmis prin intermediul canalelor -TV de știri asupra comportamentului electoratului român - studenți în anul I, specializarea de masterat Relații Publice și Publicitate, coordonați de Conf. univ. dr. Daniel-Rareș Obadă;
  • Filip Alexandru-Silviu - Specificul practicilor de ostracizare socială în universul platformelor digitale - student în anul al III-lea, specializarea de licență Comunicare și Relații Publice, coordonată de Lect. univ. dr. Ioana Grancea;
  • Paraschiv Iulian - Instrumente de dirijare și control a atenției în publicitate - student în anul al III-lea, specializarea de licență Comunicare și Relații Publice, coordonat de Lect. univ. dr. Ioana Grancea;
  • Hrib Bianca-Paula Iulia Crețu, Ana-Maria Crintea, Mădălina Toma și Mariana-Georgiana Turcu - Influența transparenței utilizării AI în elaborarea materialelor publicitare asupra atitudinii și deciziei de cumpărare a consumatorilor online - studente în anul I, specializarea de masterat Relații Publice și Publicitate, coordonate de Conf. univ. dr. Daniel-Rareș Obadă;
  • Chițu Veronica-Dumitrița - Iluzia frumuseții. O analiză etică asupra publicității înșelătoare la produsele cosmetic - studentă în anul al III-lea, specializarea de licență Comunicare și Relații Publice, coordonată de Lect. univ. dr. Ioana Grancea;
  • Mihalescu Gabriela - Impactul rețelelor de socializare în promovarea filmelor - Studiu de caz: Barbenheimer - studentă în anul al III-lea, specializarea de licență Comunicare și Relații Publice, coordonată de Asist. univ. drd. Gabriela Poleac.

Studenții au abordat teme de actualitate din sfera comunicării, de la impactul inteligenței artificiale asupra practicilor de publicitate, până la analiza noilor forme de promovare digitală și dimensiunile etice ale comunicării în mediul online. 

Participarea studenților a evidențiat interesul crescut pentru noile practici ale comunicării și pentru dezvoltarea gândirii critice, aceștia propunând perspective valoroase privind domeniul comunicării. 

Conferința a reprezentat o oportunitate valoroasă de învățare, schimb de idei și networking academic, oferind participanților oportunitatea de a descoperi perspective multiple privind practicile din industria creativă. Totodată, evenimentul a evidențiat importanța colaborărilor între centrele universitare și a susținerii inițiativelor studențești care contribuie la dezvoltarea domeniului comunicării în mod responsabil și creativ. Un obiectiv central al conferinței a fost stimularea implicării studenților și masteranzilor în sfera cercetării, oferindu-le o platformă unde să își prezinte rezultatele cercetărilor și să primească un feedback relevant.

Felicitări tuturor!