Workshop adresat studenților de la CRP în cadrul Conferinței Internaționale: “Communication in Action: From Theory to Practice and Back”

Vineri, 8 noiembrie 2024, de la ora 8:00-9:30, va avea loc workshopul FreshVote.ro - busola digitală pentru alegerile prezidențiale în Amfiteatrul II8, corp A, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, susținut de conf. univ. dr. Mihnea Stoica, din cadrul Departamentului de Comunicare, Relații Publice și Publicitate, Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, UBB Cluj.

FreshVote.ro este o platformă digitală gratuită și user-friendly, cunoscută și ca ”busola electorală” sau ”busola politică”, prin intermediul căreia alegătorii din România își pot verifica gradul de compatibilitate cu fiecare dintre principalii candidați în alegerile prezidențiale. Scopul proiectului este acela de a permite utilizatorilor să ia o decizie informată în momentul în care hotărăsc căruia/căreia dintre candidați îi vor acorda votul. FreshVote.ro este o platformă independentă și echidistantă din punct de vedere politic, neafiliată niciunuia dintre candidați sau vreunui partid politic/alianță politică. Rezultatul pe care îl oferă busola se bazează strict pe cele 15 afirmații principale, identificate ca fiind relevante pentru dezbaterea publică din România și suficient de consistente pentru a prezenta diferențele și asemănările care există între candidați. Busolele electorale, așa cum este și FreshVote.ro, au la bază o metodologie științifică solidă, validată de comunitatea științifică internațională prin studii științifice publicate în reviste de specialitate și conferințe internaționale. 

FreshVote.ro este un proiect de cercetare derulat prin Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. Directorul acestui proiect este conf. univ. dr. Mihnea Stoica, de la Departamentul de Comunicare, Relații Publice și Publicitate, Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, UBB Cluj. ”FreshVote.ro este prima busolă electorală realizată în proporție de 100% în România. Am considerat utilă o astfel de platformă pentru a permite alegătorilor să ia o decizie în cunoștință de cauză în momentul în care merg la urne, mai ales într-un context politic adesea caracterizat de granițe relativ fluide între candidați”, a declarat Mihnea Stoica.  

”Acest tip de cercetare este util mai degrabă alegătorilor, pentru că le permite să se informeze despre candidații din alegeri și să își evalueze gradul de compatibilitate cu pozițiile asumate de candidați", a declarat Prof. univ. dr. Ioan Hosu, director al Departamentului de Comunicare, Relații Publice și Publicitate din cadrul FSPAC.  Busola FreshVote.ro va fi disponibilă online pe toată durata campaniei electorale. Busola poate fi utilizată accesând și link-ul busolapolitica.ro