Viziunea programului este de a deveni un furnizor credibil de competențe de comunicare strategică în mediul digital perfect adaptate la societatea digitală aflată în continuă dezvoltare, pregătind astfel lideri care vor excela în cariera profesională.
Valorile asumate de providerii programului de studii de masterat Comunicare strategică în mediul digital sunt adaptabilitatea la schimbare, gândirea strategică bazată pe date, orientarea către rezultate, etica și responsabilitatea socială, precum și orientarea către piața muncii și angajabilitatea.
Programul de masterat corespunde misiunii generale a Universităţii "Alexandru Ioan Cuza" din Iaşi şi respectă prevederile Cartei UAIC din Iaşi, întrucât este conceput ca ofertă educațională centrată pe student, mai exact pe nevoile de învățare ale acestuia. Corpul profesoral își focalizează atenția ca masteranzii nu doar să asimileze un corpus de cunoștințe actualizat, cât și pe crearea unui mediu de învățare elevat și aplicat, pe însușirea unor instrumente tehnice de lucru, astfel încât aceștia să dobândească acele cunoștințe și deprinderi care sunt validate de teoriile științifice și care le vor defini propria carieră profesională, dar și de exigențele tot mai înalte stabilite de angajatori.
Programul de masterat urmărește dezvoltarea competenţelor profesionale şi transversale necesare pentru ocupații din grupa de bază 2432 (Specialiști în relații publice), în concordanță cu nivelul 7 din Cadrul naţional al calificărilor, precum: 243222 — Manageri atrageri fonduri; 243224 — Expert comunicare guvernamentală; 243212 — Specialist relații sociale. De asemenea, programul de masterat își propune să dezvolte competențele profesionale aferente și altor ocupații, cum ar fi:  216610 — Designeri pagini web (studii superioare) și 251305 — Manager de conținut web.
Ansamblul de discipline din curriculumul programului sunt corelate cu competențele aferente calificării, conform ocupațiilor corespunzătoare, definite de standardele ocupaţionale ESCO.
Planul de învățământ al programului de masterat Comunicare strategică în mediul digital este structurat pe 4 semestre (2 ani). Disciplinele au număr variabil de credite, astfel încât studenții să poată acumula în fiecare semestru 30 de credite. Planul de învățământ conține discipline ce sunt sunt în acord cu misiunea asumată.
În perioada parcurgerii programului de studii Comunicare strategică în mediul digital, cursanții vor beneficia de următoarele oportunități:

  • Perfecţionarea competenţelor şi abilităţilor cognitive necesare îndeplinirii funcţiei tehnice de specialist în Comunicare strategică în mediul digital (ca digital copywriter, digital content writer, digital strategist, social media specialist, digital brand designer, Google Ads specialist, SEO specialist, digital art specialist, graphic designer, Web designer, digital marketing specialist, e-mail marketing specialist, digital media specialist, online behavior specialist, analist în cercetarea pieței digitale, analist New media, consilier de campanie online, consilier personal în domeniul online, editorialist, digital events planner, facilitator, video content specialist, digital fundraiser, online motivational speaker, narator, news writer/ editor, prezentator, promoter, purtător de cuvânt, specialist în consumer affairs etc.);
  • Însuşirea competenţelor şi abilităţilor cognitive necesare îndeplinirii funcţiei manageriale de specialist în Comunicare strategică în mediul digital (ca digital account manager, digital project manager, social media manager, digital marketing manager, client service manager, eCommerce Project Manager, PR officer, media analytics manager, digital team manager, manager al unor agenţii de relaţii publice sau de publicitate etc.).

Obiective generale:


1. Dezvoltarea competențelor de cercetare ştiinţifică necesare înscrierii la doctorat (cu precădere, în domeniul Ştiinţe ale comunicării, dar şi în Ştiinţe politice, Relaţii internaţionale şi studii europene, Management, Marketing sau Sociologie);
2. Perfecţionarea competenţelor şi abilităţilor cognitive necesare oricărui comunicator profesionist din sfera digitală ce poate activa în administraţia publică, economie şi societatea civilă;
3. Însuşirea cunoştinţelor şi priceperilor aferente comunicării digitale, parte integrantă în societatea actuală a abilităților necesare exercitării funcţiei manageriale.

Obiective specifice:


1. Dobândirea abilităților de a proiecta și construi vectorii cei mai eficienți de comunicare ー text, imagine statică, video ー în mediile digitale;
2. Dobândirea abilităților de a gândi strategii de comunicare integrată de marketing în mediul digital;
3. Dobândirea cunoștințelor și abilității de a evalua corect mesajele, activităţile, circumstanţele etc. din mediul digital;
4. Dobândirea abilității de a stabili relaţii funcţionale cu diverse persoane, grupuri informale, organizaţii non-guvernamentale, instituţii publice etc. în mediul online;
5. Dobândirea abilităţii de a concepe şi implementa strategii şi campanii de Comunicare strategică în mediul digital, atât în interesul clientului (persoană publică sau organizaţie), cât şi în cel al publicurilor vizate;
6. Dobândirea abilităţii de a concepe şi utiliza instrumente de cercetare în mediul online (cercetare a imaginii de brand, a eficienței reclamelor, a eficienței unei campanii etc.);
7. Înțelegerea anatomiei, valorii culturale și modului de funcționare a arealului delimitat de new media;
8. Dobândirea abilității de a proiecta, construi și administra branduri digitale;
9. Dobândirea cunoștințelor și abilităților pentru a concepe și implementa comunicarea de brand în mediul online, cu accent pe utilizarea rețelelor de socializare;
10. Dobândirea abilității de a gândi arhitectura și a construi site-uri web; dobândirea abilităților necesare pentru elaborarea de web content în conformitate cu exigențele și rezultatele cercetărilor specifice științelor comunicării;
11. Dobândirea abilităților necesare utilizării unor instrumente de comunicare și lucru specifice mediului digital (SEO, FACEBOOK ADS, microtargeting etc.) pentru țintirea prin mesaje a unor publicuri strict delimitate;
12. Dobândirea abilităților necesare utilizării unor instrumente lucru bazate pe IA, esențiale și obligatorii în activitatea desfășurată în mediul digital;
13. Dobândirea abilităților necesare pentru a concepe și realiza produse publicitare digitale, precum și de a le integra în campanii de comunicare în mediul online;
14. Dobândirea cunoștințelor și abilităților necesare pentru conceperea și implementarea campaniilor de fundraising în mediul digital;
15. Abilitatea de a construi comunități digitale în jurul unor cauze sociale sau branduri;
16. Dobândirea cunoștințelor și abilităților necesare pentru a evalua corect comportamentul persoanelor în mediul online;
17. Dobândirea cunoștințelor și abilităților necesare de a lucra eficient în grupuri și echipe online, dar și pentru a putea evalua lucrul în echipă în mediul digital;
18. Dobândirea cunoștințelor și abilităților necesare pentru a proiecta și evalua, prin intermediul metodelor de cercetare specifice, campaniile de comunicare derulate în sfera digitală;
19. Dobândirea abilităţii de a folosi, în abordarea problemelor din domeniul comunicării digitale, cunoştinţe din alte discipline — științe politice, economie, management, marketing, drept, psihologie, sociologie, informatică etc. —, în vederea înțelegerii caracterului multidimensional și multifațetat al sferei digitale;
20. Deprinderea de a acţiona prin prisma unor valori morale și sociale importante: integritate, respect pentru persoană, iniţiativă, încredere, adevăr, frumos, valori care, în arealul digital, dobândesc o greutate suplimentară datorită unor fenomene (negative) specifice sau accentuate în acest spațiu (dezinformare, fake-news, hacking, cyberbullying, acțiuni ale haterilor, comentarii negative etc.).

          Corespondența dintre obiectivele programului, rezultatele învățării și cerințele pieței muncii este asigurată prin consultări periodice cu angajatorii. Aceste întâlniri sunt organizate regulat de Departamentul de Științe ale Comunicării și Relații Publice din cadrul Facultății de Filosofie și Științe Social-Politice, Universitatea "Alexandru Ioan Cuza" din Iași.

 

Anul de studiu I

Discipline obligatorii (Compulsory courses)

1

Instrumente digitale utilizate în afaceri publice
Digital tools used in public affairs

2

Mijloace noi de comunicare în masă
New media

3

Tehnologii în comunicarea digitală
Digital communication technologies

4

Branding
Branding

 

Discipline obligatorii (Compulsory courses)

1

Comportament în mediul online
Online behaviour

2

Web design
Web design

3

Etică și integritate academică
Ethics and academic integrity

4

Practică de specialitate I
Speciality Training I

Discipline opţionale: 1 din 3 (Optional courses: 1 out of 3)

5

Construcția comunităților digitale
The construction of digital communities

Comunicare de criză în mediul online
Crisis communication in the online environment

Strategii de persuasiune în mediul digital
Persuasion strategies in the digital media

 

Anul de studiu II

Discipline obligatorii (Compulsory courses)

1

Comunicare bazată pe AI
AI-powered communication

2

Materiale audio-vizuale în comunicarea digitală
Audio-visual materials in digital communication

3

Metode de cercetare online
Online research methods

4

Metode și instrumente pentru analiza datelor
Methods and tools for data analysis

Discipline opţionale: 1 din 3 (Optional courses: 1 out of 3)

5

Estetica produselor de comunicare digitale
Aesthetics of digital communication products

Propaganda online
Online propaganda

Jurnalism digital
Digital journalism

 

Discipline obligatorii (Compulsory courses)

1

Influencer marketing
Influencer marketing

2

Strângere de fonduri online
Online fundraising

3

Tehnici de analiză automată a textului
Automatic text analysis techniques

4

Practică de specialitate II
Speciality training II

5

Stagiu pentru elaborarea lucrării de disertație
Research internship for dissertation thesis