Misiunea programului de master
Programul de master profesional PROBAŢIUNE, MEDIERE ŞI ASISTENŢA SOCIALĂ A VICTIMELOR INFRACŢIUNILOR își propune formarea cunoștințelor, abilităților și competențelor profesionale necesare specialiștilor în domeniul asistenței sociale în așa fel încât aceștia să ofere cele mai performante servicii în domeniul evaluării și supravegherii persoanelor care au comis infracțiuni, medierii victimă-infractor și asistenței sociale a victimelor infracțiunilor.
Programul de licență aferent acestei specializări a fost conceput și este gestionat în conformitate cu:
- legislația în vigoare;
- Clasificarea Ocupațiilor din România;
- propunerile și recomandările organizațiilor profesionale din domeniu;
- evoluția pieței și a societății românești.
Programul de masterat este orientat preponderent spre formarea competenţelor profesionale care rezultă din ansamblul unitar şi dinamic al cunoştinţelor şi abilităţilor specifice acumulate în cadrul disciplinelor studiate.
Programul de master profesional PROBAŢIUNE, MEDIERE ŞI ASISTENŢA SOCIALĂ A VICTIMELOR INFRACŢIUNILOR este ancorat într-un mediu de învățare interdisciplinar și răspunde unor cerinţe şi necesitati punctuale ale pieței muncii privind domeniul probațiunii, medierii și asistenței sociale.
Programul de masterat PROBAŢIUNE, MEDIERE ŞI ASISTENŢA SOCIALĂ A VICTIMELOR INFRACŢIUNILOR vine în întâmpinarea nevoii de pregătire permanentă a licenţiaţilor în domeniul asistenţei sociale, dreptului, psihologiei sau sociologiei. De asemenea, programul de master vizează pregătirea continuă a personalului care îşi desfăşoară activitatea în sistemul justiţiei penale, judecători, procurori, personalul serviciilor de reintegrare din penitenciare, poliţişti sau în sistemele alternative de rezolvare a conflictelor.
Diversificarea competenţelor consilierilor de probaţiune (asistenţa victimelor, probaţiunea transfrontalieră etc.), precum şi dezvoltarea strategiilor de rezolvare alternativă a conflictelor (justiţia restaurativă, medierea victimă-infractor) impun integrarea acestor direcţii în oferta educațională a masteratului.
Inserția pe piața muncii
Disciplinele din planul de învățământ sunt corelate cu ocupații relevante pentru domeniul asistenței sociale. Ocupațiile relevante pentru calificările aferente programului de master PROBAŢIUNE, MEDIERE ŞI ASISTENŢA SOCIALĂ A VICTIMELOR INFRACŢIUNILOR înregistrate în Registrul Național al Calificărilor din Învățământul Superior (RNCIS), conform Clasificării Ocupațiilor din România, vizează grupa majoră 2 (Specialiști în diverse domenii de activitate), nivelul de instruire: studii superioare; Subgrupa majoră 26 (Specialiști în domeniul juridic, social și cultural); grupa minoră 263 (Specialiști în domeniul social și religios); Grupa de bază 2635 (Specialiști în asistență socială și consiliere).
Grupa majoră |
2 |
Specialiști în diverse domenii de activitate |
Subgrupa majoră |
26 |
Specialiști în domeniul juridic, social și cultural |
Grupa minoră |
263 |
Specialiști în domeniul social și religios |
Grupa de bază |
2635 |
Specialiști în asistență socială și consiliere |
Ocupații (COR) |
263508 |
Instructor-educator pentru activități de resocializare |
263511 |
Asistent de cercetare în asistență socială |
|
263512 |
Inspector social |
Obiectivele generale și specifice ale programului de master
Obiective generale:
- Formarea competențelor profesionale generale dezvoltate în cadrul domeniului de studii universitare de masterat asistență socială.
- Formarea competențelor generale specifice managementului resurselor familiale corespunzătoare nivelului 7 al Cadrul European al Calificărilor.
Obiective specifice:
- Transferul unor cunoştinţe specializate din domeniul asistenței sociale care să constituie baza unei gândiri şi/sau cercetări originale în domeniul probațiunii, medierii și asistenței sociale a victimelor infracțiunilor
- Conştientizare critică a cunoştinţelor din domeniul asistenței sociale şi a cunoştinţelor aflate la graniţa dintre diferite alte domenii precum sociologie, psihologie, drept, economie etc.
- Dezvoltarea de abilităţi specializate pentru identificarea și soluționarea problemelor care vizează domeniul probațiunii, medierii și asistenței sociale a victimelor infracțiunilor
- Formarea capacităților de a identifica, analiza și rezolva problemele din domeniul probațiunii, medierii și asistenței sociale a victimelor infracțiunilor
- Formarea unor competențe specifice care să permită absolvenților gestionarea şi transformarea unor situaţii de muncă și de studiu complexe, imprevizibile şi care necesită noi abordări strategice.
- Formarea unor competențe specifice care să permită absolvenților asumarea responsabilităţii pentru a contribui la dezvoltarea cunoştinţelor şi practicilor profesionale.
Masterat: PROBAȚIUNE, MEDIERE ȘI ASISTENȚA SOCIALĂ A VICTIMELOR INFRACȚIUNILOR
Anul de studiu I
Semestrul 1
Discipline obligatorii (Compulsory courses) |
|
1 |
Sistemul de probațiune |
2 |
Justiția restaurativă. Teorii. Modele. Practici |
3 |
Strategii alternative de rezolvare a disputelor |
4 |
Antreprenoriat și valori sociale |
5 |
Etică și integritate academică |
Anul de studiu I
Semestrul 2
Discipline obligatorii (Compulsory courses) |
|
1 |
Supravegherea și reintegrarea socială a persoanelor sancționate comunitar |
2 |
Justiția juvenilă în Europa |
3 |
Medierea victima-infractor. Medierea in grup familial |
4 |
Asistența penală a persoanelor cu nevoi speciale |
5 |
Practică profesională I (Prob) |
Anul de studiu II
Semestrul 3
Discipline obligatorii (Compulsory courses) |
|
1 |
Victimologie |
2 |
Criminologie |
3 |
Strategii de integrare și prevenție în reducerea riscurilor penale |
4 |
Medierea în conflictele civile și comerciale |
5 |
Practică profesională II (Prob) |
Anul de studiu II
Semestrul 4
Discipline obligatorii (Compulsory courses) |
|
1 |
Prevenție și dezvoltare comunitară |
2 |
Violența copiilor și tinerilor. Prevenție și intervenție |
3 |
Managementul proiectelor europene |
4 |
Practică pentru elaborarea lucrării de disertație (Prob) |
Discipline opţionale: 1 din 2 (Optional courses: 1 out of 2) |
|
5 |
Traficul de ființe umane (opt.) |
Violenţa în şcoală şi forme de devianţă şcolară (opt.) |