Școala Doctorală
STAGII DE STUDIU ŞI PRACTICĂ ÎN ALTE ŢĂRI
Un student poate beneficia de stagii de studiu şi de practică la fiecare nivel de studiu (licenţă, master, doctorat), însumând maxim 12 luni de stagiu (studiu + practică) per nivel.
Responsabili cu mobilitățile Erasmus:
- mobilități de studiu: prof. dr. Daniela Soitu -
- mobilități de practică: conf.dr. Bogdan Ștefanachi
Inainte de a-i contacta pe cei care se ocupă de acest program, citiți cu atenție informațiile următoare:
MOBILITĂŢILE DE STUDIU
PARTENERII Erasmus ai Departamentului de Ştiinţe ale comunicării şi Relaţii Publice sunt:
VIA University, Danemarca
Arteveldehogeschool Gent, Belgia
Universidade da Beira Interior, Portugalia
Universite Paul Sabatier Toulouse III, Franţa
Universite Sorbonne Nouvelle Paris 3, Franţa
Universite Paul Valery Montpellier 3, Franţa
Universite de Corse,
EFAP Paris, Franţa
Latvian Academy of Culture Riga, Letonia
Philological School in Higher Education Wroclaw, Polonia.
DURATA unei mobilităţi de studiu corespunde cu durata semestrului (inclusiv prima sesiune de examene) de la Universitatea gazdă.
CUANTUMUL pentru mobilităţile Erasmus+ de studiu este de:
500 Euro/lună pentru Austria, Danemarca, Finlanda, Franţa, Irlanda, Italia, Lichtenstein, Norvegia, Suedia, Marea Britanie, Belgia, Croaţia, Republica Cehă, Cipru, Germania, Grecia, Islanda, Luxemburg, Olanda, Portugalia, Slovenia, Spania, Turcia;
450 de Euro/lună pentru Bulgaria, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta, Polonia, Slovacia,Macedonia.
Studenţii beneficiari de bursă socială vor primi un grant lunar suplimentar de 200 de Euro, pe baza documentelor depuse în dosarul de candidatură.
Pot participa la selecţie:
-
-
- studenţii înmatriculaţi la zi la Departamentul de Ştiinţe ale Comunicării şi Relaţii Publice, Facultatea de Filosofie şi Ştiinţe Sociale şi Politice, Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", cetăţeni români, cetăţeni ai altor state participante la Programul Erasmus+ sau cetăţeni ai altor state decât cele participante la Programul Erasmus+;
- studenţii din anul II licenţă şi anul I master – indiferent de momentul selecţiei;
- studenţii din anul I licenţă – numai la selecţii pentru mobilităţi de studiu care se vor desfăşura în anul academic următor celui în care are loc selecţia;
- studenţii şi doctoranzii în ani terminali – numai la selecţii pentru mobilităţi de studiu care se desfăşoară în acelaşi an academic în care are loc selecţia;
- doctoranzii cu frecvenţă care sunt la zi cu îndeplinirea obligaţiilor de doctorand, în cadrul duratei oficiale de studii doctorale de 3 ani;
- foşti beneficiari ai unui stagiu de studiu în generaţiile anterioare de programe Socrates şi LLP-Erasmus, numai dacă îndeplinesc criteriile sus-menţionate şi cu condiţia ca durata totală a stagiilor (Socrates/LLP-Erasmus şi Erasmus+) să nu depăşească 12 luni/ciclu de studii.
-
Nu pot participa la selecţie:
-
-
- studenţii din anul I licenţă, dacă selecţia are loc în acelaşi an academic în care urmează să se desfăşoare şi mobilitatea Erasmus pentru care candidează;
- studenţii şi doctoranzii în ani terminali, dacă selecţia are loc în anul academic precedent celui în care urmează să se desfăşoare mobilitatea Erasmus pentru care candidează;
- doctoranzii beneficiari ai unei burse POSDRU;
- beneficiarii unor alte programe cu finanţare europeană (pentru evitarea dublei finanţări pentru aceeaşi deplasare);
- studenţii înmatriculaţi la alte instituţii de învăţământ superior sau de cercetare (fie ele de stat sau private), chiar dacă îşi desfăşoară activitatea didactică sau de cercetare sub îndrumarea cadrelor didactice de la Universitatea "Alexandru Ioan Cuza";
- studenţii neînmatriculaţi la zi la Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", chiar dacă îşi desfăşoară activitatea didactică sau de cercetare sub îndrumarea cadrelor didactice de la Universitatea "Alexandru Ioan Cuza".
-
Pentru a fi eligibil pentru o mobilitate Erasmus, studentul trebuie:
-
-
- să nu aibă restanţe până în ultima sesiune inclusiv;
- studenţii din anul I trebuie să aibă media de studii de până la momentul selecţiei (prima sesiune de examene) minim 8;
- să ateste cunoaşterea limbii de studiu din universitatea pentru care candidează, fie printr-un certificat, fie prin foaia matricolă din liceu. Nota/ punctajul minim acceptat (pentru nivel minim B1) trebuie să fie egal cu 80% din nota sau punctajul maxim (ex: min. nota 8/10, 16/20 sau bine, în cazul calificativelor). Excepţie fac certificatele recunoscute internaţional (tip DELF, DALF, Cambridge, TOEFL, IELTS, DELE, Goethe), obţinute pentru un nivel minim B1, pentru care se acceptă orice punctaj;
- să obţină minim nota 7 la interviul susţinut în cadrul selecţiei desfăşurate la facultate.
-
Documente necesare la dosarul de candidatură:
Documente obligatorii:
-
-
- Curriculum Vitae (va rămâne la dosarul de selecţie al studentului);
- Scrisoare de motivaţie (1 pagină), în care să se precizeze opţiunile de mobilitate ale candidatului (va rămâne la dosarul de selecţie al studentului);
- atestatul de limbă / foaia matricolă din liceu (va rămâne în copie la dosarul de selecţie al studentului);
- declaraţie-tip care atestă faptul că nu a mai beneficiat de o mobilitate Erasmus de studiu (va rămâne la dosarul de selecţie al studentului);
- studenţii la nivel master sau doctorat vor include şi situaţia şcolară de la nivelul/nivelele de studiu deja promovat/e (foaia matricolă şi diploma obţinută la nivel licenţă şi master, după caz) - (documentele vor rămâne în copie la dosarul de selecţie al studentului);
- în cazul studenţilor beneficiari de bursă socială, un document eliberat de facultate care să ateste acest lucru;
-
Extrasul din foaia matricolă pentru nivelul de studiu la care este înmatriculat candidatul la momentul selecţiei nu va fi solicitat de către candidaţi, ci va fi eliberat de secretariatul facultăţii (numai cu semnătura facultăţii) şi anexat la dosar de către coordonatorul Erasmus;
Documente suplimentare, pentru studenţii care nu au cetăţenia unui stat membru UE:
-
-
- o copie a permisului de şedere;
- o adeverinţă de la facultatea unde este înmatriculat, care să-i ateste calitatea de student cu frecvenţă (la zi);
- dovada existenţei unui garant cetăţean român, salariat şi deţinător al unui cont bancar în România (declaraţie-tip);
-
Documente facultative (comisia de selecţie decide dacă acestea vor fi sau nu solicitate):
-
-
- proiect de studiu, care să precizeze obiectivele concrete urmărite de candidat şi rezultatele aşteptate;
- recomandare din partea unui cadru didactic;
- atestate, diplome, articole publicate, care sunt relevante pentru specializarea studentului şi pot constitui un avantaj pentru candidatul respectiv.
-
Toate documentele vor fi redactate în limba română, iar documentele de la punctele (a), (b), (j) vor fi prezentate şi în limba de studiu a universităţii/ universităţilor pentru care optează candidatul.
Dosarele incomplete vor fi declarate respinse.
ATESTATUL DE LIMBĂ
Dacă nu aveţi deja un atestat de limbă, câteva posibilităţi pentru susţinerea unui test în Iaşi sunt:
- Institutul Cultural Francez Iaşi, Bd. Carol I, nr. 26 (franceză);
- Centrul Cultural German Iaşi, Str. Lascăr Catargi, nr.38 (germană);
- Centrul Cultural al Americii Latine şi Caraibelor Iaşi, Corp O – Universitatea Alexandru Ioan Cuza (spaniolă);
- Centrul de Limbi Străine al Facultăţii de Litere;
- EuroEd Iaşi, Str Florilor, nr. 1C (engleză, franceză, italiană, spaniolă).
MOBILITĂŢILE DE PRACTICĂ
Pentru mai multe date despre posibilităţile de practică, studenţii ciclului de Licenţă şi masteranzii eligibili (conform criteriilor de mai sus) îl pot contacta pe domnul conf.univ.dr. Bogdan Stefanachi la adresa
Doctorat Ştiinţele Comunicării
Studiile doctorale se adresează absolvenţilor de master care doresc să urmeze o carieră în domeniul cercetării sau să ocupe un post didactic în mediul universitar.
Conducător de doctorat în domeniul Ştiinţelor Comunicării este domnul profesor universitar doctor Constantin Sălăvăstru(link către CV).
Metodologia admiterii la doctorat
Relaţii Publice şi Publicitate
Programul RELAŢII PUBLICE ŞI PUBLICITATE urmăreşte cultivarea competenţelor profesionale ale masteranzilor astfel încât aceştia să poată exercita cu integritate, eficacitate şi eficienţă diverse profesii din domeniul relaţiilor publice şi al organizării de evenimente, al managementului de brand şi al publicităţii.
Programul de masterat Relaţii Publice şi Publicitate se adresează în special celor care doresc să aprofundeze competenţele dobândite în cadrul programelor de licenţă din domeniul Ştiinţe ale comunicării şi are ca obiective generale:
aprofundarea cunoştinţelor şi abilităţilor necesare unui specialist în PR, branding şi publicitate, prin crearea unui context mai cuprinzător faţă de cel al studiilor de licenţă şi prin oferirea mai multor detalii concrete referitoare la ariile de specializare spre care se poate orienta un profesionist;
cunoaşterea proceselor, instrumentelor şi indicatorilor utilizaţi în funcţiile manageriale din aria brandingului, PR-ului şi publicităţii, care să le permită absolvenţilor să evalueze corect şi să poată îmbunătăţi situaţiile profesionale pe care le vor întâlni la un loc de muncă din industria comunicării;
dezvoltarea aptitudinilor de analiză critică şi cercetare ştiinţifică a practicilor de PR, branding, organizare de evenimente şi publicitate necesare înscrierii la doctorat în domeniul Ştiinţe ale comunicării.
Discipline
ANUL I, SEMESTRUL 1
Discipline obligatorii (Compulsory courses) |
|
1 |
Public speaking |
2 |
Mijloace noi de comunicare în masă |
3 |
Persuasiune logică în PR |
4 |
Branding |
ANUL I, SEMESTRUL 2
Discipline obligatorii (Compulsory courses) |
|
1 |
Organizarea evenimentelor |
2 |
Copywriting |
3 |
Etică și integritate academică |
4 |
Practica de specialitate I |
Discipline opţionale: 1 din 2 (Optional courses: 1 out of 2) |
|
5 |
Metode de cercetare cantitative în științele comunicării |
Metode de cercetare calitative în științele comunicării |
ANUL II, SEMESTRUL 3
Discipline obligatorii (Compulsory courses) |
|
1 |
Planificare media |
2 |
Analiza semiotică a reclamelor |
3 |
Strategii de comunicare în sfera publică |
4 |
Afaceri publice |
Discipline opţionale: 1 din 2 (Optional courses: 1 out of 2) |
|
5 |
Managementul instituțiilor de presă. Piața media |
Procese și relații interpersonale |
ANUL II, SEMESTRUL 4
Discipline obligatorii (Compulsory courses) |
|
1 |
Campanii de publicitate |
2 |
Comunicare corporativă |
3 |
Materiale audio-vizuale în PR și publicitate |
4 |
Practică de specialitate II |
5 |
Stagiu pentru elaborarea lucrării de disertație |
Piaţa muncii
Masteranzii iau contact cu piaţa serviciilor de PR şi publicitate din România prin stagiile de practică pe care le desfăşoară în cei doi ani de studii masterale. Avem contracte de colaborare încheiate cu mai multe companii, ONG-uri, instituţii media şi agenţii de publicitate, care le dau ocazia masteranzilor noştri să simtă pulsul industriei de comunicare.
De asemenea, merită precizat faptul că multe dintre subiectele discutate la cursuri şi seminarii au o orientare practică, vizând studii de caz care oferă exemple de bune-practici, care aduc în atenţie greşeli pe care trebuie să le evite practicienii şi alte precizări esenţiale pentru a fi un bun profesionist. Multe întâlniri de seminar implică cerinţe practice adresate studenţilor, cerinţe asemănătoare celor primite de oamenii care profesează ca specialisti în domeniu.
Dintre absolvenţii acestui masterat, unii se orientează spre departamentele de marketing/comunicare ale unor instituţii sau companii, alţii preferă să devină angajaţi ai unei agenţii de PR sau publicitate, iar alţii lucrează ca freelanceri, oferind consultanţă de imagine pentru mai mulţi clienţi. O altă categorie de absolvenţi se orientează spre instituţii media, unde profesează ca realizatori de emisiuni, reportaje etc. Recent, mulţi dintre ei se angajează pe posturi de social media, care permit un program flexibil şi multă inventivitate în gestionarea relaţiei cu publicurile care urmăresc brandul pe reţelele de socializare.
Clienţii care solicită servicii de publicitate şi PR aparţin unor domenii de activitate diverse:
- economic: companii, întreprinzători independenţi
- cultural: teatre, centre culturale, muzee
- politic: autorităţi şi instituţii publice, partide politice, grupuri de interese
- social: organizaţii neguvernamentale
- mediatic: televiziuni, radio-uri, afaceri online
În linii mari, este vorba despre medierea relaţiei dintre un brand şi publicurile pe care acesta încearcă să le atragă, cărora încearcă să le câştige atenţia, simpatia, încrederea. În acest scop, există mai multe tipuri de joburi în comunicare, ca de pildă:
Purtător de cuvânt
Redactor al unor texte destinate presei scrise sau mediului online
Organizator de evenimente
Analist media
Copywriter
Strateg
Responsabil de cont
Planificator media
Specialist Social Media
Erasmus
STAGII DE STUDIU ŞI PRACTICĂ ÎN ALTE ŢĂRI
Un student poate beneficia de stagii de studiu şi de practică la fiecare nivel de studiu (licenţă, master, doctorat), însumând maxim 12 luni de stagiu (studiu + practică) per nivel.
Responsabili cu mobilitățile Erasmus:
- mobilități de studiu: prof. dr. Daniela Soitu -
- mobilități de practică: conf.dr. Bogdan Ștefanachi
Inainte de a-i contacta pe cei care se ocupă de acest program, citiți cu atenție informațiile următoare:
MOBILITĂŢILE DE STUDIU
PARTENERII Erasmus ai Departamentului de Ştiinţe ale comunicării şi Relaţii Publice sunt:
VIA University, Danemarca
Arteveldehogeschool Gent, Belgia
Universidade da Beira Interior, Portugalia
Universite Paul Sabatier Toulouse III, Franţa
Universite Sorbonne Nouvelle Paris 3, Franţa
Universite Paul Valery Montpellier 3, Franţa
Universite de Corse,
EFAP Paris, Franţa
Latvian Academy of Culture Riga, Letonia
Philological School in Higher Education Wroclaw, Polonia.
DURATA unei mobilităţi de studiu corespunde cu durata semestrului (inclusiv prima sesiune de examene) de la Universitatea gazdă.
CUANTUMUL pentru mobilităţile Erasmus+ de studiu este de:
500 Euro/lună pentru Austria, Danemarca, Finlanda, Franţa, Irlanda, Italia, Lichtenstein, Norvegia, Suedia, Marea Britanie, Belgia, Croaţia, Republica Cehă, Cipru, Germania, Grecia, Islanda, Luxemburg, Olanda, Portugalia, Slovenia, Spania, Turcia;
450 de Euro/lună pentru Bulgaria, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta, Polonia, Slovacia,Macedonia.
Studenţii beneficiari de bursă socială vor primi un grant lunar suplimentar de 200 de Euro, pe baza documentelor depuse în dosarul de candidatură.
Pot participa la selecţie:
-
-
- studenţii înmatriculaţi la zi la Departamentul de Ştiinţe ale Comunicării şi Relaţii Publice, Facultatea de Filosofie şi Ştiinţe Sociale şi Politice, Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", cetăţeni români, cetăţeni ai altor state participante la Programul Erasmus+ sau cetăţeni ai altor state decât cele participante la Programul Erasmus+;
- studenţii din anul II licenţă şi anul I master – indiferent de momentul selecţiei;
- studenţii din anul I licenţă – numai la selecţii pentru mobilităţi de studiu care se vor desfăşura în anul academic următor celui în care are loc selecţia;
- studenţii şi doctoranzii în ani terminali – numai la selecţii pentru mobilităţi de studiu care se desfăşoară în acelaşi an academic în care are loc selecţia;
- doctoranzii cu frecvenţă care sunt la zi cu îndeplinirea obligaţiilor de doctorand, în cadrul duratei oficiale de studii doctorale de 3 ani;
- foşti beneficiari ai unui stagiu de studiu în generaţiile anterioare de programe Socrates şi LLP-Erasmus, numai dacă îndeplinesc criteriile sus-menţionate şi cu condiţia ca durata totală a stagiilor (Socrates/LLP-Erasmus şi Erasmus+) să nu depăşească 12 luni/ciclu de studii.
-
Nu pot participa la selecţie:
-
-
- studenţii din anul I licenţă, dacă selecţia are loc în acelaşi an academic în care urmează să se desfăşoare şi mobilitatea Erasmus pentru care candidează;
- studenţii şi doctoranzii în ani terminali, dacă selecţia are loc în anul academic precedent celui în care urmează să se desfăşoare mobilitatea Erasmus pentru care candidează;
- doctoranzii beneficiari ai unei burse POSDRU;
- beneficiarii unor alte programe cu finanţare europeană (pentru evitarea dublei finanţări pentru aceeaşi deplasare);
- studenţii înmatriculaţi la alte instituţii de învăţământ superior sau de cercetare (fie ele de stat sau private), chiar dacă îşi desfăşoară activitatea didactică sau de cercetare sub îndrumarea cadrelor didactice de la Universitatea "Alexandru Ioan Cuza";
- studenţii neînmatriculaţi la zi la Universitatea "Alexandru Ioan Cuza", chiar dacă îşi desfăşoară activitatea didactică sau de cercetare sub îndrumarea cadrelor didactice de la Universitatea "Alexandru Ioan Cuza".
-
Pentru a fi eligibil pentru o mobilitate Erasmus, studentul trebuie:
-
-
- să nu aibă restanţe până în ultima sesiune inclusiv;
- studenţii din anul I trebuie să aibă media de studii de până la momentul selecţiei (prima sesiune de examene) minim 8;
- să ateste cunoaşterea limbii de studiu din universitatea pentru care candidează, fie printr-un certificat, fie prin foaia matricolă din liceu. Nota/ punctajul minim acceptat (pentru nivel minim B1) trebuie să fie egal cu 80% din nota sau punctajul maxim (ex: min. nota 8/10, 16/20 sau bine, în cazul calificativelor). Excepţie fac certificatele recunoscute internaţional (tip DELF, DALF, Cambridge, TOEFL, IELTS, DELE, Goethe), obţinute pentru un nivel minim B1, pentru care se acceptă orice punctaj;
- să obţină minim nota 7 la interviul susţinut în cadrul selecţiei desfăşurate la facultate.
-
Documente necesare la dosarul de candidatură:
Documente obligatorii:
-
-
- Curriculum Vitae (va rămâne la dosarul de selecţie al studentului);
- Scrisoare de motivaţie (1 pagină), în care să se precizeze opţiunile de mobilitate ale candidatului (va rămâne la dosarul de selecţie al studentului);
- atestatul de limbă / foaia matricolă din liceu (va rămâne în copie la dosarul de selecţie al studentului);
- declaraţie-tip care atestă faptul că nu a mai beneficiat de o mobilitate Erasmus de studiu (va rămâne la dosarul de selecţie al studentului);
- studenţii la nivel master sau doctorat vor include şi situaţia şcolară de la nivelul/nivelele de studiu deja promovat/e (foaia matricolă şi diploma obţinută la nivel licenţă şi master, după caz) - (documentele vor rămâne în copie la dosarul de selecţie al studentului);
- în cazul studenţilor beneficiari de bursă socială, un document eliberat de facultate care să ateste acest lucru;
-
Extrasul din foaia matricolă pentru nivelul de studiu la care este înmatriculat candidatul la momentul selecţiei nu va fi solicitat de către candidaţi, ci va fi eliberat de secretariatul facultăţii (numai cu semnătura facultăţii) şi anexat la dosar de către coordonatorul Erasmus;
Documente suplimentare, pentru studenţii care nu au cetăţenia unui stat membru UE:
-
-
- o copie a permisului de şedere;
- o adeverinţă de la facultatea unde este înmatriculat, care să-i ateste calitatea de student cu frecvenţă (la zi);
- dovada existenţei unui garant cetăţean român, salariat şi deţinător al unui cont bancar în România (declaraţie-tip);
-
Documente facultative (comisia de selecţie decide dacă acestea vor fi sau nu solicitate):
-
-
- proiect de studiu, care să precizeze obiectivele concrete urmărite de candidat şi rezultatele aşteptate;
- recomandare din partea unui cadru didactic;
- atestate, diplome, articole publicate, care sunt relevante pentru specializarea studentului şi pot constitui un avantaj pentru candidatul respectiv.
-
Toate documentele vor fi redactate în limba română, iar documentele de la punctele (a), (b), (j) vor fi prezentate şi în limba de studiu a universităţii/ universităţilor pentru care optează candidatul.
Dosarele incomplete vor fi declarate respinse.
ATESTATUL DE LIMBĂ
Dacă nu aveţi deja un atestat de limbă, câteva posibilităţi pentru susţinerea unui test în Iaşi sunt:
- Institutul Cultural Francez Iaşi, Bd. Carol I, nr. 26 (franceză);
- Centrul Cultural German Iaşi, Str. Lascăr Catargi, nr.38 (germană);
- Centrul Cultural al Americii Latine şi Caraibelor Iaşi, Corp O – Universitatea Alexandru Ioan Cuza (spaniolă);
- Centrul de Limbi Străine al Facultăţii de Litere;
- EuroEd Iaşi, Str Florilor, nr. 1C (engleză, franceză, italiană, spaniolă).
MOBILITĂŢILE DE PRACTICĂ
Pentru mai multe date despre posibilităţile de practică, studenţii ciclului de Licenţă şi masteranzii eligibili (conform criteriilor de mai sus) îl pot contacta pe domnul conf.univ.dr. Bogdan Stefanachi la adresa
Testimoniale

Îţi place să mergi la evenimente, să cunoşti oameni din cât mai multe domenii cu care să stabileşti punţi de colaborare? Vrei să îţi pui în valoare creativitatea şi imaginaţia pentru a crea campanii şi produse publicitare de impact? Eşti ochi şi urechi după ultimele noutăţi din advertising? Ştii că cea mai fericită zi a ta va fi atunci când o vei petrece discutând la telefon cu jurnalişti, vedete, influenceri şi bloggeri pentru a promova un produs, o cauză socială sau o campanie?
Ai putea crede că toate aceste lucruri se învaţă făcând sau că nu îţi trebuie cine ştie ce studii pentru a fi un bun PR sau un creativ într-o agenţie de publicitate, că e de ajuns să fii o persoană creativă, volubilă şi deschisă.
Nimic mai greşit. Probabil vei reuşi să te prezinţi onorabil la câteva evenimente. Sigur vei putea să dai drumul la un comunicat de presă şi poate că vei scăpa cu basma curată şi după un brief trimis la o agenţie de publicitate. Mă tem însă că pentru o campanie de publicitate lucrurile sunt un pic mai complicate. O situaţie de criză s-ar putea să nu te găsească cu toate cuvintele la tine, iar atingerea unor obiective de awareness şi vizibilitate pe termen lung ţi se vor părea ca venite din altă lume.
Sunt norocoasă că am urmat Masteratul de Relaţii Publice şi Publicitate de la Universitatea Alexandru Ioan Cuza. Acum, la 8 ani de experienţă în PR şi Comunicare, pot spune că în fiecare zi, fiecare decizie pe care o iau îşi are fundamentul într-un curs, o carte sau o pledoarie pe care le-am parcurs în facultate sau la master.
Când eram studentă aveam mulţi colegi care se arătau sceptici când vedeau sutele (dacă nu miile) de pagini pe care le aveau de parcurs pentru un examen. Concluzionau sec că e pierdere vreme şi că nu le va folosi nimic, că mai curand se angajează pentru joburi concrete cu rezultate imediate şi că "vor învăţa ei pe parcurs". Eu am pariat invers. Am dedicat tot timpul liber, toate nopţile din sesiune şi chiar multe zile de vacanţă pentru a citi, a învăţa şi a progresa. Toate mi-au folosit până acum. Şi datorez în mare parte profesia mea de astăzi tuturor profesorilor pe care i-am avut la master.
Gabriela Onofrei
Manager Comunicare şi PR
Fundaţia World Vision România

Bună! Mă numesc Mihaela Musteață și coordonez activitatea de marketing la radio Viva FM, o rețea de radiouri locale ce acoperă județele Iași, Suceava, Botoșani și Neamț.
Activitatea mea în domeniul marketingului și al publicității a început în vara anului 2013, imediat după ce am absolvit specializarea Comunicare și Relații Publice, din cadrul Facultății de Filosofie și Științe Social-Politice, de la Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași.
După cei trei ani de licență în care am studiat bazele acestor domenii frumoase și m-am implicat mult în activități de voluntariat în asociația PRIME Iași, am hotărât să urmez cursul firesc al lucrurilor și am urmat masteratul de Relații Publice și Publicitate.
În timpul masteratului, am început și o activitate de internship la un post de radio regional. Îmi plăcea mult faptul că aveam ocazia să îmbinteoria cu practica.A fost şi un mod de a verifica dacă mi-am ales bine domeniul profesional – şi, da, simţeam zilnic că am ales bine. Cred că cel mai bun mod de a te convinge că faci ce trebuie e să testezi cât de mult poți ceea ce, la început, doarcrezi că îți dorești să faci.
Internshipul de la radio s-a transformat apoi într-un job full time pe postul de asistent de marketing. Am învăţat foarte multe lucruri acolo, de la realizarea de materiale de PR, organizare de evenimente pentru radio, până la desfășurarea unor campanii pentru clienții care alegeau acest canal de promovare.
Îmi plăcea provocarea pe care o aducea fiecare nouă campanie, încercarea de a descoperi atributele tangibile și intangibile ale afacerii care ar putea să devină punct de atracţie pentru clienţi şi să pună în valoare brandul.
Şi acum, în calitate de director de marketing, trăiesc aceeaşi pasiune de a căuta cele mai bune soluții de promovare pentru clienţi, de a dărui oamenilor campanii de marketing credibile, inspirate din realitatea vieții de zi cu zi.
Mihaela Musteață
Viva FM

După absolvirea specializării Comunicare şi Relaţii Publice, Masteratul de Relaţii Publice şi Publicitate a părut initial că reia prea mult din materia învăţată în ciclul de licenţă.
Până la urmă, am convingerea că masteratul a reprezentat o îmbinare ideală, la momentul acela, între proiectele cu orientare practică, lucrul în echipă cu colegii şi timpul rămas liber pe care am putut să-l dedic identificării unor oportunităţi de lucru. În plus, m-a bucurat mult faptul că masterul mi-a permis sa aprofundez studiile de public speaking, marea mea pasiune din acea perioada.
Acum sunt Business Developer în cadrul Grupului Educativa - dezvolt proiecte în domeniul educaţiei, proiecte care vizează îmbunătăţiri în sistemul educaţional românesc.
Câteva dintre lucrurile pe care le fac zilnic? Organizez evenimente, scriu, analizez şi evaluez bugete, recrutez, coordonez echipe, ţin traininguri. În bucăţica mea de lume, îmi place să spun că prin ceea ce fac eu, ajut lumea să devină un loc mai bun.
Cea mai mare bucurie este cea a rezultatului final: când văd că am sălile pline la evenimentele organizate, simt cum mi se umple inima de bucurie! Apoi când văd că participanţii pleacă fericiti şi îmi dau emailuri în care scriu că viaţa lor e mai buna după ce au participat la eveniment iar mă bucur enorm!
Anca Gîlcă
Business Developer
GRUPUL EDUCATIVA
Contact
Specializarea „Comunicare şi Relaţii Publice”
Scurt istoric
Programul de studii de licenţă Comunicare şi relaţii publice (CRP), din domeniul de licenţă (DL) Ştiinţe ale comunicării, a fost înfiinţat şi funcţionează în cadrul Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi în conformitate cu legile şi normativele în vigoare, ca urmare a Hotărârii Guvernului nr. 944 din 29 august 2002. Programul de licență este evaluat periodic de către Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS) care a menținut acreditarea și a acordat cel mai înalt calificativ, calificativul încredere (raportul din 16/04/2020), aprobând o cifră de şcolarizare de 130 de locuri.
Planul de învățământ al programul de licență Comunicare şi relaţii publice este structurat pe 6 semestre (3 ani). Disciplinele au număr variabil de credite, astfel încât studenții să poată acumula în fiecare semestru 30 de credite. Planul de învățământ conține discipline fundamentale, discipline în domeniu, discipline de specialitate și discipline complementare. Disciplinele sunt în acord cu misiunea asumată.
Programul de licență Comunicare şi relaţii publice se încadrează domeniului fundamental „Științe ale comunicării” și corespunde domeniului educațional conform ISCED 2013 F, „Comunicare şi relaţii publice” (cod calificare: RO/06/0388/018).
Misiunea programului de studii de licență Comunicare și relații publice este aceea de a transmite cunoștințe valide și a forma abilități practice în subdomeniile analizei de discurs, studiilor media, relațiilor publice și publicității în vederea exercitării ocupațiilor tehnice de relații publice la nivel de performanță. Misiunea programului este subordonată misiunii generale a Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi şi respectă prevederile Cartei UAIC din Iaşi.
Viziunea programului de studii de licență Comunicare și relații publice este aceea de a deveni un furnizor credibil de competențe de comunicare strategică adaptate la transformarea digitală a economiei și societății.
Valorile asumate de providerii programului de studii de licență Comunicare și relații publice sunt conștiinciozitatea, relevanța, receptivitatea și adaptabilitatea.
Programul de licenţă Comunicare și relații publice are drept scop fundamental formarea cunoștințelor, aptitudinilor, responsabilităţii și autonomiei subiacente competenţelor profesionale şi transversale necesare pentru grupa majoră 2 (Specialiști în diverse domenii de activitate), în concordanță cu nivelul 6 al Cadrului naţional al calificărilor pentru ocupațiile din grupa de bază 2432: 243201 — Specialist în relaţii publice; 243206 — Purtător de cuvant; 243212 — Specialist relaţii sociale.
Curriculumul programului de studii Comunicare și relații publice cuprinde în principal ansamblul de discipline ce au ca scop obținerea rezultatelor aşteptate ale învăţării, în concordanță cu nivelul 6 al Cadrului naţional al calificărilor. Rezultatele aşteptate ale învăţării sunt corelate cu competențele aferente calificării, conform ocupațiilor corespunzătoare, definite de standardele ocupaţionale ESCO.
Programul de licenţă CRP este centrat pe următoarele valori şi principii de acţiune:
1. Centrarea actului didactic pe student, concretizată în solicitarea sistematică a feedbackului studenților, prin chestionare aplicate periodic și prin construirea cursurilor și seminariilor pe un format dialogal; la acestea, se adaugă consultațiile individuale săptămânale adresate studenților care au nelămuriri și activitatea de tutoriat.
2. Adaptarea ofertei educaționale la cerințele pieței de servicii de comunicare profesionistă, prin solicitarea sistematică de feedback din partea absolvenților noștri angajați în domeniu cu privire la exigențele venite din partea pieței muncii. Mulți dintre acești absolvenți oferă oportunități de învățare practică studenților actuali sub forma trainingurilor, workshopurilor, conferințelor și stagiilor de practică.
3. Încurajarea evaluării periodice a programului de studiu și revizuirea conținuturilor și metodelor actului didactic, concretizată în ședințe periodice de evaluare colegială și de dezbatere a posibilelor îmbunătățiri necesare. În limita standardelor ARACIS, au fost aduse, aproape anual, schimbări la nivelul conținutului de învățare.
4. Transparența evaluării, concretizată într-o serie de măsuri precum oferirea unui barem de corectare a examenelor, explicitarea condițiilor de evaluare în fișa fiecărei disciplinei publicată pe site; posibilitatea ca studenții să-și revadă lucrările corectate și să le discute cu cadrul didactic evaluator, precum şi posibilitatea rectificării notei în urma sesizării unei erori de evaluare.
Obiectivele şi rezultatele învăţării, posibilitatea de a urma rute diferite ale învăţării la nivelul disciplinelor opţionale şi raportul dintre activităţile didactice directe, activităţile de studiu individual şi activităţile de lucru în echipă sunt explicit menţionate în descrierea domeniului şi programului de studii CRP, în fişele disciplinelor din planul de învăţământ şi în suplimentul la diplomă de licenţă.
Concordanţa obiectivelor şi rezultatelor învăţării cu exigenţele de pe piaţa serviciilor de relaţii publice este verificată constant prin întâlniri cu absolvenţii programului nostru de studii şi cu angajatorii, la nivelul Departamentului de Ştiinţe ale Comunicării şi Relaţii Publice, al Facultăţii de Filosofie şi Ştiinţe Social-Politice şi al Universităţii „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi.
***
Ciclul de licenţă
Domeniul „Ştiinţe ale Comunicării”
Discipline studiate
Discipline studiate in anul universitar 2024-2025
in cadrul programului de studii
„Comunicare si Relatii Publice”
Anul de studiu I
Semestrul 1
Discipline obligatorii (Compulsory courses) |
|
1 |
Limba modernă I engleza / Limba moderna I spaniola |
2 |
Scriere academică |
3 |
Logică și gândire critică |
4 |
Istoria și teoria comunicării |
5 |
Sistemul mass-media |
6 |
Tehnologia informației și comunicării |
Discipline facultative (Supplementary courses) |
|
7 |
Educație fizică I |
Anul de studiu I
Semestrul 2
Discipline obligatorii (Compulsory courses) |
|||
1 |
Limba modernă II engleza / Limba moderna II spaniola |
||
2 |
Fundamente ale relațiilor publice |
||
3 |
Multimedia |
|
|
4 |
Introducere în publicitate |
|
|
5 |
Metode de cercetare în științele comunicării |
|
|
6 |
Etică și integritate academică |
|
|
7 |
Practica de specialitate I |
|
|
Discipline facultative (Supplementary courses) |
|||
8 |
Educație fizică II |
|
|
9 |
Text jurnalistic |
|
Anul de studiu II
Semestrul 3
Discipline obligatorii (Compulsory courses) |
|
1 |
Educație fizică III |
2 |
Limba modernă III engleza / Limba modernă III spaniola |
3 |
Etică |
4 |
Comunicare cu presa |
5 |
Construcția mesajului publicitar |
6 |
Managementul relațiilor publice |
Discipline opţionale: 1 din 2 (Optional courses: 1 out of 2) |
|
7 |
Relații publice la nivelul ONG-urilor |
Comunicare internă |
Anul de studiu II
Semestrul 4
Discipline obligatorii (Compulsory courses) |
|
1 |
Legislația și deontologia comunicării |
2 |
Retorică |
3 |
Educație fizică IV |
4 |
Aplicații ale semioticii în PR și publicitate |
5 |
Practica de specialitate II |
Discipline opţionale: 1 din 2 (Optional courses: 1 out of 2) |
|
6 |
Teorii ale comunicării de masă |
Media de socializare on-line |
|
Discipline opţionale: 1 din 2 (Optional courses: 1 out of 2) |
|
7 |
Relații publice prin Internet |
Comunicarea de afaceri |
Anul de studiu III
Semestrul 5
Discipline obligatorii (Compulsory courses) |
|
1 |
Arta dezbaterii publice |
2 |
Cunoaștere și comunicare |
3 |
Comunicare interpersonală |
4 |
Elaborarea produselor de PR și publicitate |
Discipline opţionale: 1 din 2 (Optional courses: 1 out of 2) |
|
5 |
Comunicare interculturală |
Practica argumentării |
|
Discipline opţionale: 1 din 2 (Optional courses: 1 out of 2) |
|
6 |
Estetică și comunicare |
Comunicarea prin artă |
|
Discipline facultative (Supplementary courses) |
|
7 |
Tehnici mediatice |
Anul de studiu III
Semestrul 6
Discipline obligatorii (Compulsory courses) |
|
1 |
Comunicare politică |
2 |
Negociere și mediere |
3 |
Comunicare integrată de marketing |
4 |
Comunicare vizuală în publicitate |
5 |
Elaborarea lucrării de licență |
Discipline opţionale: 1 din 2 (Optional courses: 1 out of 2) |
|
6 |
Managementul imaginii publice |
Scriitură în PR și publicitate |
|
Discipline opţionale: 1 din 2 (Optional courses: 1 out of 2) |
|
7 |
Propaganda. Teorii și studii de caz |
Strategii persuasive |
Ghidul de elaborare a lucrării de licenţă/disertaţie 2024-2025
Practica de specialitate
Departamentul de Comunicare și Relații Publice din cadrul Facultății de Filosofie și Științe Social-Politice oferă studenților de la specializarea CRP oportunități valoroase de practică de specialitate, în conformitate cu standardele ARACIS, în diferite tipuri de instituții în care se desfăşoară activităţi specifice profesiilor din domeniul relaţiilor publice, publicităţii, jurnalismului, marketingului şi a altor domenii conexe. Practica se desfășoară în anii I și II de studiu prin parteneriate încheiate cu instituții publice, ONG-uri și companii din mediul privat.
Stagiile de practică sunt gândite nu doar ca experiențe de familiarizare cu piața muncii, ci ca etape esențiale în dezvoltarea unor competențe profesionale relevante, precum aplicarea corectă a conceptelor de bază ale științelor comunicării în contexte reale, redactarea de mesaje specifice diferitelor tipuri de public, utilizarea tehnicilor de comunicare sau adaptarea la cerințele și stilul organizațional al instituției gazdă.
În timpul stagiului, studenții au ocazia să observe îndeaproape cum funcționează departamentele de comunicare și relații publice din cadrul instituțiilor. De asemenea, aceștia vor înțelege dinamica internă a echipelor, tipurile de roluri și responsabilități, fluxul de lucru și relația dintre obiectivele instituției și activitățile de comunicare desfășurate. Studenții participă, alături de profesioniști, la sarcinile curente, contribuie la redactarea unor materiale, asistă la procese de planificare și creare a campaniilor, observă cum se formulează o nevoie de comunicare și cum se ating obiectivele specifice unei strategii. Această expunere directă le antrenează gândirea analitică, dar și capacitatea de a propune idei originale, de a aborda sarcinile într-un mod creativ, mai ales atunci când li se oferă libertatea de a contribui cu soluții proprii.
2019–2020
În ciuda provocărilor cauzate de pandemia COVID-19, Departamentul de Comunicare și Relații Publice a reușit să organizeze practica de specialitate în condiții optime, oferind 273 de locuri de practică, acoperind astfel 116% din necesar pentru cei 225 de studenți din anii I și II. În anul universitar 2019-2020 au fost semnate 55 de acorduri de colaborare, care au permis integrarea studenților în diferite instituții: ONG-uri, instituții culturale, autorități locale, firme private sau organizații studențești.
2020–2021
În acest an universitar, practica a fost susținută prin 271 de locuri oferite și 101 parteneriate oficiale, cu un grad de acoperire de 123% pentru cei 220 de studenți. De asemenea, s-au încheiat conveții nou cu organizații din Republica Moldova și Marea Britanie.
2021–2022
În anul universitar 2021-2022, au fost oferite 247 de locuri de practică pentru studenții de la Comunicare și Relații Publice, gradul de acoperire depășind 110%, prin implicarea a 21 de parteneri instituționali. Accentul a fost pus pe calitatea experienței de învățare a celor 223 de studenți și pe continuitatea colaborărilor, mai ales cu organizații care au susținut activitatea studenților și în anii anteriori.
2022–2023
Cu 281 de locuri de practică și 60 de acorduri semnate, acest an a marcat o consolidare a colaborărilor existente și atragerea unor noi organizații în calitate de parteneri. Gradul de acoperire a ajuns la 123%, iar diversitatea domeniilor de practică a oferit celor 227 de studenți un cadru excelent de aplicare a cunoștințelor dobândite la cursuri și seminare.
2023–2024
Departamentul de Științe ale Comunicării și Relații Publice a continuat să dezvolte rețeaua de parteneriate, ajungând la 82 de acorduri semnate și oferind 300 de locuri de practică pentru cei 231 de studenți din anii I și II. Cu un grad de acoperire de 129%, anul a fost prolific din perspectiva implicării studenților în experiențe practice valoroase, în colaborare cu instituții de prestigiu, agenții media, ONG-uri și companii din industrii creative și de comunicare.
2024–2025
Pentru anul universitar în curs, au fost puse la dispoziția studenților 288 de locuri de practică prin 48 de acorduri active, acoperind 128% din necesar. Practica de specialitate se desfășoară în acord cu standardele ARACIS, oferind un cadru organizat pentru dezvoltarea abilităților profesionale în rândul celor 221 de studenți de la specializarea Comunicare și Relații Publice.
Oportunități de practică
Departamentul de Științe ale Comunicării și Relații Publice are încheiate parteneriate de practică cu un număr semnificativ de instituții publice, ONG-uri, firme și agenții de comunicare, care activează în domenii diverse, de la publicitate și organizare de evenimente, la media, administrație publică și altele:
Instituții publice
O parte semnificativă dintre partenerii de practică sunt instituții publice, care oferă studenților oportunitatea de a se familiariza cu mecanismele comunicării instituționale și cu specificul acestui sector. Printre acestea se numără: Complexul Muzeal Național „Moldova” Iași, Muzeul Național al Literaturii Române Iași, Biblioteca Centrală Universitară Iași, Primăria Municipiului Iași, Opera Națională Română Iași, Consiliul Județean Iași, Consiliul Județean Bacău Inspectoratul Școlar Județean Iași, cabinete parlamentare precum și alte administrații locale – Primăria Rebricea (Vaslui), Primăria Costuleni (Iași), Primăriile Durnești, Românești (Botoșani), Primăria Tarcău (Neamț), Primăria Lețcani (Iași), Primăria Roman, Primăria Piatra Neamț, Primăriile Negrești, Vetrișoaia (Vaslui), Primăria Târgu Neamț, Primăria Brăhășești și Primăria Munteni (Galați). Studenții au mai desfășurat practică la Teatrul Municipal „Bacovia” din Bacău, Teatrul „Mihai Eminescu” din Botoșani, la Căminul pentru persoane vârstnice din Tutova, la diverse grădinițe și școli (ex. Grădinița FEG, Grădinițele cu program prelungit nr. 16, „Felice” Iași, Grădinița „Micul Prinț”, Școala „Col. Constantin Langa” din Miroslava, Liceul teoretic „Ion Neculce” Târgu Frumos, Colegiul economic „Octav Onicescu” Botoșani, Liceul teoretic „Ioan Vodă”, Cahul, Rep. Moldova, UNAGE Iași), instituții religioase precum: Mitropolia Moldovei și Bucovinei, Biserica „Sf. Arhidiacon Ștefan” Tătărași II, Parohia „Sf. Ioan Botezătorul” Bucecea (Botoșani) și în alte instituții precum Aeroportul Iași, Inspectoratul Județean de Poliție, Instituția Prefectului – Județul Iași, Royal South Hants Hospital - Marea Britanie.
Companii
Studenții de la specializarea Comunicare și Relații Publice efectuează practica de specialitate în diverse tipuri de companii precum: BORO PR & COMMUNICATION, Sinaps Marketing, Canopy, Bloom Communication, Bumerang Project, Happy media, Real Marketing Agency, Characteristic, Vatams Concept, INNERPRIDE, Comitnet, Continental România, Capgemini, Arcadia, Antibiotice S.A., Iulius Management Center, Felicia Shopping Center, ING Bank România, Palibo, Gap Tech Lab, Makeupshop, Marfishing S.R.L., Cotnari, Expert Mind, PIM S.R.L., INNVISION.RO, Colibri Studios, Kibrit Digital Marketing, Manier Store, Event SAPIENS, ArtEd, Happy Booth, Best Bite, Nestlé Nespresso, Valoris Center, GoDaddy Services, Zigosoft, Cabina cu memorii, Visaria Design, Korekt-Biz, LIRIC Studios, Online Gardening Solutions, Oldline Travel, Nord Tour, Randstad Staffing, Media Zone, Royal Print, Acconture Services, Display Events Agency, Content Focus, Events & Prints CO SRL, Producție Publicitară Iași, Vibe S.R.L., Implantus Dental Clinic, Dentesse, Telekom, CIOSHOP, Digital Garden, The Movie Bazaar, Trutzi Real Estate, INBOUD Consulting, Covision Bizz Con Ro, Clever & Dynamic Systems, GymBox Iași, Just Smile Kids SRL, Profi și Fika.
Organizații media
Printre organizațiile de profil implicate constant în parteneriatele de practică se numără: TVR Iași, Digi24, Tele’M, Iași TV Life, Radio Guerilla, Impact FM, Ziarul de Iași, Ziarul de Roman, Monitorul de Roman, Viva FM, Info Nord Est / Adminis, Radio ERCIS FM, Bună Ziua Iași, STIL RADIO, Monitorul de Suceava, New Media GPM (Ziarul de Iași), SAG MEDIA COMMUNICATIONS, Media SKY SERV, Happy Booth, Display Events Agency, North Est News, Infinit TV, Content Focus și The Movie Bazaar.
ONG-uri
Departamentul de Științe ale Comunicării și Relații Publice are încheiate parteneriate cu diverse organizații non-guvernamentale precum: Asociația Salvați Copiii, Fundația Serviciilor Sociale Bethany, Asociația Semper Dignus, Asociația Surâsul Albastru, Asociația pentru Dezvoltare Activă – ADA, PRO VITA, Fundația Comunitară Iași, Asociația Industrii Creatuve, Alături de Voi, Asociația Galeria Artep, Asociația culturală „Moldavia”, Fundația Alumni UAIC, Asociația pentru Dezvoltare Activă - ADA, Bacău, Asociația Veterinarul din Rediu, Asociația Club Afaceri.ro, Asociația Pov21 (Bistrița-Năsăud), Asociația Centrul Diecezan Caritas Iași, Asociația 1-2-3 Education, Asociația de Inițiativă Civică și Dezvoltare Locală Neamț, Asociația pentru Protecția Rutieră „Worldstreet”, Asociația „Sf. Ier. Nectarie și Sf. Gheorghe Pelerinul”, Asociația „Grupul Zâmbetul Nostru” din Iași, Astra Culturală Iași, Asociația „Iubire și Speranță” (Neamț) și Asociația ARTIS.
Asociații studențești
Parteneriatele de practică se realizează și cu o serie de organizații studențești, precum: PRIME Iași, Liga Studenților la Filosofie Iași (LSFI), AIESEC, Uniunea Studenților din România, Asociația Studenților și Absolvenților Facultății de Construcții din Iași, Asociația ABC Nadia – Grădinița „Felice”, Asociația pentru susținerea proiectului Erasmus+, Liga Studenților Economiști, Asociația Erasmus Student Network și multe altele.
De asemenea, studenţii sunt încurajaţi să identifice ei înşişi oportunităţi de desfăşurare a activităţii de practică de specialitate, contactând pe cont propriu organizaţii şi facilitând încheierea de noi protocoale de practică între respectivele entităţi şi reprezentanţii Departamentului de Ştiinţe ale Comunicării şi Relaţii Publice, în măsura în care natura activităţilor din respectivele instituţii şi organizaţii sunt relevante pentru ocupațiile din sfera comunicării și relațiilor publice.
Finalităţi ale practicii de specialitate
În timpul desfăşurării stagiului de practică, fiecare student trebuie să elaboreze un dosar de practică, în care să raporteze activităţile specifice pe care le-a întreprins în instituția respectivă. Pe baza acestui dosar şi a unei prezentări orale în care rezumă elementele cele mai importante ale acestei experienţe de învăţare, studentul primeşte o notă separată de la cadrul didactic responsabil de activitatea de practică. Nota va reflecta gradul lui de implicare în activităţile acelei organizaţii, precum şi capacitatea sa de a integra teoretic cunoştinţele punctuale dobândite.
Resurse pentru cercetare
Ciclul de licenţă este etapa în care studenţii fac primii paşi pe tărâmul cercetării academice. Accesul liber la reviste de comunicare şi relaţii publice indexate ISI – prin intermediul bazelor de date PROQUEST, EBSCO, ELSEVIER, SAGE şi SPRINGER –îi pune în contact pe studenţi cu cercetările actuale desfăşurate la nivel internaţional în domeniul ştiinţelor comunicării.Acestea le vor fi necesare pentru a putea răspunde la multe din cerinţele de seminar la disciplinele studiate, dar mai ales pentru elaborarea lucrării de Licenţă, care trebuie să conţină şi referiri la cele mai recente teme abordate la nivel internaţional, pe care fiecare student trebuie să le integreze în cadrul problematic conturat de cercetarea proprie.
De asemenea, fondul de carte al Bibliotecii Centrale Universitare „Mihai Eminescu“Iaşi conţine multe lucrări relevante din domeniile teoriei comunicării, relaţiilor publice şi publicităţii.
În plus, Departamentul de Ştiinţe ale Comunicării şi Relaţii Publice dispune de o bază bibliografică proprie, formată din peste 100 de volume şi peste 1000 de articole ştiinţifice, pe suport de hârtie sau învarianta electronică.
Cercetările începute în timpul ciclului de licenţă pot fi continuate şi dezvoltate în timpul ciclului de master şi de doctorat. Studenţii cu rezultate remarcabile în cercetare la toate aceste trei niveluri vor putea lua în considerare şi opţiunea unei cariere academice.
Stagii în alte ţări
Un student înmatriculat la zi la specializarea „Comunicare şi Relaţii Publice” din cadrul Facultăţii de Filosofie, Ştiinţe Sociale şi Politice, Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” poate beneficia de stagii de studiu şi de practică la fiecare nivel de studiu (licenţă, master, doctorat), însumând maxim 12 luni de stagiu (studiu + practică) per nivel. Pentru mai multe detalii despre universităţile partenere şi condiţiile de eligibilitate, consultaţi pagina dedicată mobilităţilor de studiu şi practică Erasmus.
Inserţia pe piaţa muncii
Absolvenţii programului de licenţă vor fi pregătiţi să intre pe piaţa serviciilor de relaţiipublice şi publicitate (pe poziţii entry-level).
Posibilii angajatori (clienţii care apelează la servicii de relaţii publice şi/sau publicitate) pot aparţine unuia din următoarele domenii de activitate: economic (companii, întreprinzători independenţi), cultural (teatre, centre culturale, muzee), politic (autorităţi şi instituţii publice, partide politice, grupuri de interes), comunitar (organizaţii neguvernamentale).
În domeniul relaţiilor publice,un absolvent poate lucra ca purtător de cuvânt, consultant de relaţii publice, manager al relaţiilor cu publicurile-cheie ale unei companii, mediator social, analist media, organizator de evenimente etc.
În ceea ce priveşte domeniul publicităţii, un absolvent poate îndeplini funcţia de copywriter (persoana care elaborează strategia creativă a campaniilor publicitare şi conţinutul verbal al materialelor publicitare), planificator de cont, director de cont, planificator media etc.
Din ce în ce mai multe organizaţii cer şi o diplomă de master în domeniu pentru candidaţii la aceste posturi. Citeşte prezentarea programului de master.